به گزارش ایرنا، علی اکبر رواقی روز چهارشنبه در نشست سه جانبه گرایی با اشاره به اینکه امنیت شغلی، امنیت نسبی معیشتی و آزادگرایی تشکل ها از اولویت های کارگران است افزود: ریشه های تمام آسیب های اجتماعی در فقر است و مشکل معیشتی کارگران در سطح استان جدی است.
رییس هیات مدیره کانون هماهنگی شوراهای اسلامی استان کرمان با اشاره به توانمندسازی نیروی های تولید گفت: کارگرانی که با دغدغه سرکار می روند، نمی توانند خلاقیت ایجاد کنند.
رئیس کانون بازنشستگان کارگری استان کرمان با بیان اینکه در حوزه بازنشستگی هیچ گونه تنشی در سطح استان وجود ندارد گفت: در استان کرمان 15 کانون بازنشستگی و 108 بازنشسته و مستمربگیر وجود دارد.
حسین شجاعی افزود: انتظار داریم در شورای عالی کار افزایش دستمزد به نحوه ای باشد که به معیشت مردم کمک شود.
وی خواستار نشست مشترک تشکل های کارگری استان کرمان با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.
رئیس انجمن صنفی کانون کارگران ساختمانی استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه کارگران ساختمانی قشر ضعیفی هستند که احتیاج همه جانبه دارند گفت: استفاده از افاغنه در فعالیت های ساختمانی در سطح استان معضلی است که باید جلوی این امر گرفته شود.
رضایی افزود: برخی از فعالیت های ساختمانی جزو سخت و زیان آور هستند که در دولت دیده نشده است.
نماینده کارگری معادن زغالسنگ استان کرمان نیز در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات و سختی کارگران معادن فراموش شده است گفت: کارگران معدن بعد از 20 سال دیگر توان ادامه کار در زیر زمین را ندارد.
یدالله زمانی با بیان اینکه متاسفانه قانون کار راه فرار را برای کارفرمایان باز گذاشته است افزود: طی سنوات گذشته پیمانکاری ها در معادن بیمه کارگران را به درستی رد نکرده اند که به این امر باید رسیدگی شود.
وی بیان داشت: کارگر و کارفرما دو بال برای صنعت هستند و کارفرما نیازمند حمایت دولت است.
نماینده کارگران معدن زغالسنگ کرمان با بیان اینکه قراردادهای این کارگران باید همانند استمرار کارشان دائم باشد گفت: عوارض ناشی از بیماری های شغلی یکی از دیگر از مشکلات کارگران معادن است که با آن دست و پنجه نرم می کنند.
وی خواستار اجرای قانون سخت و زیان آور برای کارگران معادن استان شد و گفت: باید برای این کارگران ضریب شغلی ایجاد شود و که این مهم سبب افزایش حقوق کارگران می شود.
نشست سه جانبه گرایی روز چهارشنبه با حضور معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل بازرسی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تشکل های کارگری، مدیرکل تامین اجتماعی و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان برگزار شد.
/ 5054/9895
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.