به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی عصر یکشنبه در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: امروز شرایط استان نسبت به پنجاه روز گذشته قابل قبول است و با تجربه‌های کسب شده در این حوزه به موفقیت نسبی در مقابل با این ویروس دست پیدا کردیم.

وی ادامه داد: رعایت اقدامات بهداشتی و استفاده از ماسک، شناسایی افراد مشکوک و قرنطینه و اجرای طرح غربالگری در این حوزه مهم قلمداد می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: خود مراقبتی، مراقبت اجتماعی، مراقبت خانوادگی در رأس مقابله با این ویروس است و صداو سیما و رسانه‌ها در اطلاع رسانی این موضوع می‌توانند نقش بسزایی داشته باشند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: خیرینی از کشور کانادا و آمریکا در زمینه و تأمین و اقلام بهداشتی مورد نیاز کمک کردند و این طلسم نحس کرونا باید شکسته می‌شد و نشان می‌دادیم که می‌توان در این حوزه موفق عمل کرد و این مهم جز با مجاهدت تمامی افراد جامعه و کادر درمان ممکن نبود.

وی در بخش دیگر سخنان خود ادامه داد: در هر شرایطی سرمایه‌های کشور مانند هپکو و آذرآب را نباید به سادگی از دست داد و ارزان فروخت تا با مشکلاتی مواجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: فکر واگذاری پالایشگاه و پتروشیمی بر تن آدمی لرزه می‌اندازد اینها گنج و منبع درآمدی برای دولت هستند و این گونه تصیم گیری ها نیاز به مدیریت حکیمانه دارد و در شرایط فعلی با تعیین قیمت آن‌ها باید درآمدی عاید دولت شود. با واگذاری هپکو چیزی نصیب دولت نشد و حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان سال گذشته از این بابت متضرر شد و سالی ۵۰ میلیارد تومان باید تزریق کند و بدهی‌های آن اضافه می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: مجلس آینده باید در خصوص واگذاری‌ها هوشیارانه عمل کند و واحدها به افرادی که از مدیریت لازم برخوردار هستند واگذار شود.

وی گفت: پیرو فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص کمک مومنانه، در استان‌ها مقرر شد، رزمایش کمک، احسان و نیکی از عید نیمه شعبان تا عید فطر در راستای کمک به بیکاران، بیماران، افرادی که شغل خود را از دست دادند و… صورت پذیرد که در این راستا یکی از تصمیمات حکیمانه تهیه ۱۰۰ هزار بسته معیشتی در ماه مبارک رمضان شامل اقلامی مانند برنج، روغن، مرغ و ماکارونی با تأمین اعتبار ۱۲ میلیارد تومان ظرف دو هفته آینده می‌باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: اقشار آسیب پذیر و افراد نیازمند با همکاری روحانیون، هیأت امنای مساجد، بسیج و دیگر افراد شناسایی می‌شوند تا بسته‌های معیشتی در اختیار آن‌ها قرار گیرد و این کار لبیک گویی به ندای رهبر معظم انقلاب در خصوص همکاری مومنانه است و دستگاه‌های اجرایی، خیرین، شرکت‌ها و دستگاه‌ها هر یک به سهم خود در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: در راستای کمک مومنانه تشکیلاتی در مرکز استان و در ۱۲ شهرستان تشکیل می‌شود. اگر امکانات هر شهرستان با اولویت در همان شهرستان به کار گرفته شود، اقدام خوبی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.