مجید آنجفی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سال گذشته با وجود محدودیت‌ها و تحریم‌ها در اقتصاد کشور، بخش کشاورزی توانست با رشد هشت درصدی بالاترین نرخ رشد را کسب کند و پیرو این موضوع استان مرکزی سال گذشته در تمامی زیر بخش‌های کشاورزی با افزایش قابل توجه عملکردی مواجه بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش قابل توجه تولیدات دامی استان طی سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته تولید گوشت مرغ با ۱۴ درصد رشد و تولید شیر نیز با رشد ۵ درصدی روبرو بوده است.

آنجفی بیان داشت: سال ۹۸ تولید گندم در استان مرکزی از ۳۷۵ هزار تن سال قبل از آن، به ۴۲۰ هزار تن افزایش پیدا کرده است. همچنین تولید آبزیان در استان طی سال ۹۸ از چهار هزار و ۶۰۰ تن به ۶ هزار و ۵۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با استفاده از هدف گذاری و سیاست گذاری که در راستای افزایش ضریب مکانیزاسیون، تزریق منابع مالی و تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، جذب سرمایه گذار و… در سال گذشته انجام شد، امیدواریم رشد تولیدات بخش کشاورزی استان را در سال ۹۹ شاهد باشیم.

وی گفت: با وجود رشد تولیدات کشاورزی اما میزان سرمایه گذاری متناسب با نیاز بخش کشاورزی نبوده و شاهد کمترین حجم سرمایه گذاری در این حوزه هستیم و به جذب سرمایه گذار نیاز است و باید با در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت و در نظر گرفتن معافیت‌های ویژه زمینه سرمایه گذاری را در بخش‌های کشاورزی فراهم سازیم.

آنجفی افزود: هنگامی که بخش کشاورزی با این قبیل مشکلات توانسته به بالاترین نرخ رشد دست پیدا کند با سرمایه گذاری مطلوب نیز می‌توان شاهد جهش رشد در این حوزه بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از زیر بخش‌ها از جمله تولید کنندگان گل و گیاه زینتی محلات، بعضی از گلخانه داران، تولید کنندگان ماهیان زینتی و فعالین شیلات متحمل خسارت‌های فراوان شدند که برآوردهای لازم در این حوزه انجام شده و برای جبران خسارت این بخش اعتبارات بلاعوض، تسهیلات کم بهره با بازپرداخت بلند مدت و استمهال بدهی‌های موجود تولیدکنندگان درخواست شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1405384
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.