«رضا مرادی» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت تداوم ناپایداری‌ها به‌صورت رگبار باران و رعد و برق و در برخی مناطق تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: با توجه به ویژگی بارش‌های رگباری فصل بهار این بارش‌ها گاهی شدت می‌گیرد و امکان سیلابی شدن مسیل‌ها و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و آب‌گرفتگی معابر وجود دارد.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: با وجود عبور سامانه از فردا (شنبه) تا روز دوشنبه هفته جدید کماکان انتظار رشد ابر و رگبارهای موقت بهاره وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: سرعت وزش باد تا ۲۴ ساعت آینده در برخی از ساعات به‌ویژه عصر امروز (جمعه) افزایش پیدا می‌کند و در روز جمعه بیشتر در نوار جنوب استان و در روز شنبه در بیشتر نقاط استان مرکزی، شدید پیش‌بینی شده است.

وی گفت: دمای هوا تا روز شنبه به صورت موقتی افزایش پیدا می‌کند اما پس از آن دمای هوا به‌ویژه دمای کمینه کاهش پیدا می‌کند.

مسوول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: مجموع بارندگی ۲۴ ساعت گذشته این استان در ایستگاه اراک به ۱۳ و یک دهم میلیمتر، ساوه ۲۴ و ۲ دهم میلیمتر، تفرش ۲۶ و ۹ دهم میلیمتر، خمین ۲۱ میلیمتر، محلات ۲۰ و سه دهم میلیمتر، شازند ۱۶ و هفت دهم میلیمتر، خنداب ۱۴ و ۹ دهم میلیمتر، کمیجان ۲۰ و چهار دهم میلیمتر، دلیجان ۱۷ و ۲ دهم میلیمتر، آشتیان ۱۳ و ۶ دهم میلیمتر، غرق آباد ۲۴ و ۲ دهم میلیمتر، فرمهین ۲۰ میلیمتر و در مامونیه ۲۳ و ۶ دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

۲۷۵ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.