«رضا مرادی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پس از اراک بیشترین بارش با ۴۷ و سه دهم میلیمتر در ملایر، ۳۸ و هفت دهم میلیمتر در دلیجان، ۳۸ و چهار دهم میلیمتر در محلات، ۳۴ و ۶ دهم میلیمتر در شازند، ۳۴ و ۶ دهم میلیمتر در کاشان، ۳۱ و هشت دهم میلیمتر در کهک و ۳۰ و ۹ دهم میلیمتر در نهاوند به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: بررسی آخرین خروجی الگوهای پیش‌بینی هوا حاکی از عبور امواج متناوب بارشی و تداوم ناپایداری‌ها به‌صورت رگبار باران، رعد و برق و در برخی مناطق به‌صورت تگرگ وبرف است.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: بارش۲های رگباری ویژگی بارندگی در فصل بهار است و به‌همین دلیل ممکن است با شدت گرفتن بارش مسیل‌ها و رودخانه‌های استان بالا زده و سیلابی شود و امکان آبگرفتگی معابر حاشیه منابع آبی وجود دارد.

مرادی تصریح کرد: سرعت وزش باد در برخی از ساعات امروز در استان افزایش پیدا می‌کند و در روز جمعه در نوار جنوب استان مرکزی و روز شنبه در بیشتر نقاط این استان شدت وزش باد بالا است.

وی گفت: دمای هوا تا روز شنبه به‌طور موقتی افزایش پیدا می‌کند اما پس از آن دمای کمینه روند کاهش خواهد داشت.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برخی نقاط این استان شاهد بارش برف بود و ارتفاع برف در اراک به یک سانتیمتر، در تفرش ۶ سانتیمتر و در غرق‌آباد به پنج سانتیمتر رسید.

۲۷۳ و ۲ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال ۹۸) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.