محمد دادرس غروب یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به تدریج از فردا دوشنبه با نفوذ تدریجی توده هوای سرد و بارشی به منطقه شاهد روند افزایش ابر ، کاهش دما ، به تناوب بارندگی و وزش باد بعضی نقاط شدید ، خیلی شدید و در ارتفاعات بارش برف تا چهارشنبه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بر این اساس؛ برای روز دوشنبه علاوه بر بارندگی و وزش باد، احتمال رعد و برق در مناطق مستعد تگرگ و بارش برف در ارتفاعات نیز انتظار می رود و روز سه شنبه آسمان ابری و مه آلود و شرایط تقریبا مشابهی با روز دوشنبه در استان پیش بینی می شود.

وی با اشاره به  اینکه این شرایط تا اواخر وقت چهارشنبه جاری ادامه دارد، هشدار داد، آبگرفتگی معابر ، بالا آمدن آب رودخانه ها ، مه آلود بودن هوا ، کاهش شدید دید افقی ، لغزندگی جاده ها از جمله پیامدهای  این سامانه بارشی است.

دادرس به بیشترین و کمترین دمای استان طی شبانه روز گذشته نیز اشاره و بیان کرد: لوشان با ۲۳ درجه سانتی گراد بالای صفر بیشترین و جیرنده و دیلمان با سه درجه سانتی گراد بالای صفر کمترین دمای استان را طی۲۴ ساعت گذشته به خود اختصاص داده اند.

وی ادامه داد: رشت نیز  در ۲۴ ساعت گذشته در بیشترین دما به ۱۹ درجه سانتی گراد و در کمترین دما به ۱۱ّّدرجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گفته مدیرکل هواشناسی گیلان ؛ همچنین بیشترین میزان بارندگی در استان طی شبانه روز گذشته در شهرستان رودسر ۱۸.۳ میلیمتر  و در منجیل با ۲.۵ میلیمتر کمترین بارندگی استان ثبت شده است.

دادرس از شهروندان خواست طی فعالیت این سامانه جوی  از ترددهای غیر ضروری به ویژه در مناطق کوهستانی استان  و از استقرار در حاشیه رودخانه ها نیز بپرهیزند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.