آرش بهاروند احمدی  روز یکشنبه به ایرنا گفت : تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از دوشنبه عصر تا اواخر هفته جاری در استان خواهد بود که به موجب آن، به تناوب رخداد رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش باد گاهی شدید، کاهش دما (۶ تا ۸ درجه) و در ارتفاعات استان بعضی ساعات بارش برف مورد انتظار می باشد.

براین اساس آسمان استان برای روز های یکشنبه، صاف تا قسمتی ابری، بعضی ساعات وزش باد شدید و لحظه ای، دوشنبه، قسمتی تا نیمه ابری، مه، عصر وزش باد، رگبار و رعد و برق، تگرگ،

سه شنبه، نیمه ابری تا ابری، وزش باد، رگبار و رعد و برق و تگرگ و چهارشنبه نیمه ابری، مه آلود، رگبار پراکنده و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای وبارش تگرگ پیش بینی می شود.

بهاروند احمدی به کشا.رزان و باغداران توصیه کرد که  پاکسازی راه آب مزارع و باغات، حفاظت از نهال های جوان در باغات، قراردادن قیّم برای شاخه درختان بارور و محافظت از درختان در برابر وزش باد شدید و تگرگ، محافظت از سازه ها در برابر بارش تگرگ و وزش باد شدید، عدم تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها در ارتفاعات،  مراقبت از کندوهای زنبور عسل و احشام به خصوص در ارتفاعات را مورد توجه قرار دهند.

 تامین سوخت مناسب، تنظیم دریچه سالن های و ترمیم پوشش سالن ها به منظور کنترل دما و رطوبت در گلخانه ها، دامداری ها، مرغداری ها و سالن­های پرورش قارچ از دیگر توصیه های هواشناسی البرز است.

همچنین  به کشاورزان، باغداران، عشایر و تولیدکنندگان توصیه می شود در زمان رخداد رعدوبرق از درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، سیم برق هوایی، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و علفزارهای مرطوب و جویبارها و مکان های پر آب و رودخانه ها دورشده و حتی الامکان از آنها فاصله بگیرید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.