«علی میرزایی» روز پنجشنبه در نشست قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: اصناف غیرضروری همچنان تا بیستم فروردین باید تعطیل باشند و این تصمیم برای حفظ سلامت جان مردم اتخاذ شده است.

وی تاکید کرد: دستگاههای مرتبط باید نظارت قاطعی روی اصناف اعمال و واحدهای غیرضروری و متخلف را پلمب کنند.
فرماندار ساوه گفت: ما با کسب و کار مردم مخالفتی نداریم بلکه هدف اصلی تامین سلامت اجتماعی است و در همین راستا از فعالیت صنوفی که ممکن است فعالیت آنها به اشاعه ویروس کرونا منجر شود، جلوگیری خواهیم کرد.
به گفته او با همراهی و رعایت موازین بهداشتی از سوی شهروندان و همچنین غربالگری حدود 90 درصد از جمعیت ساوه، شیب ورودی مبتلایان به کرونا در بیمارستان های این شهرستان کاهش یافته است که باید همه ارگان ها مراقب باشند این روند خوب تداوم یابد.
وی اظهار داشت:‌ باید شدت کنترل نظارت و پایش را محکم‌تر از روزهایی که در پیک شیوع ویروس قرار داشتیم، انجام دهیم زیرا سستی در این زمینه ممکن است زمینه ساز بازگشت و آغاز موج دوم این بیماری باشد.
میرزایی از شهرداری، سپاه، هلال احمر و سایر ارگانها خواست که همچنان نسبت به انجام ضدعفونی معابر عمومی ادامه دهند.
وی تاکید کرد: ایستگاههای تب سنجی و غربالگری در مبادی ورودی شهرستان ساوه نیز باید با جدیت تداوم یابد.
فرماندار ساوه افزود: در مورد فعالیت اصناف نیز تابع مصوبات استانی هستیم اما مغازه هایی که دایر خواهند شد باید آموزش دستورالعمل های بهداشتی را ببینند و تاجایی که امکان دارد اماکن سرپوشیده و سربسته را همچنان مسدود کنیم.
وی از نیروی انتظامی شهرستان ساوه درخواست کرد که با قاطعیت خودروهای با پلاک غیربومی را از ورود به شهر منع کرده و آنها را به ست شهرهای مبدا خود بازگردانند و نسبت به مسدودسازی ورودی این شهرستان از سمت شهر آوه نیز با جدیت بیشتر عمل کند.
وی در مورد آغاز فعالیت صنایع و شهرک های صنعتی، نیز گفت: در این خصوص منتظر تصمیم استان و همچنین فراهم شدن زیرساخت های بهداشتی و سایر ملزومات هستیم.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی ساوه نیز گفت: روند ابتلا در سه هفته گذشته رو به کاهش بوده اما همچنان در زمینه جمعیت شهری جزو ۲۰ درصد پرخطر کشور هستیم.
دکتر «مهدی مصری» اظهار داشت: در چهار روز اخیر بالای ۹۰ درصد از جمعیت ساوه را غربالگری کردیم که این رقم برای شهرستان 70 هزار نفری زرندیه حدود ۵۵ هزار نفر است.
وی بر ضرورت تداوم روند ضدعفونی سطح معابر شهری و محیط های اداری تاکید کرد و این اقدام را از عوامل بازدارنده در شیوه ویروس کرونا برشمرد.

ساوه با حدود 300 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان مرکزی محسوب می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.