حجت الاسلام صفر قربان پور در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار داشت: سوم و چهارم ماه شعبان به سبب میلاد پاسدار دین و آزادگی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و جانباز دشت نینوا، حضرت ابوالفضل العباس (ع) اعیاد شعبانیه نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: پاسداران برای ادای وظیفه و انجام تکالیف خدایی در زمین و حراست از دین در ادامه راه اهل بیت (ع) جانانه از اهل دین و اسلام دفاع کردند، جانبازان نیز با ایثارگری و مجاهدت‌های خود در مکتب بزرگ جانباز دشت کربلا درس ایثار و وفاداری آموختند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: ائمه معصومین و امامزادگان (ع) از جایگاه عظمتی با برکت برخوردار و انسان‌های مقرب هستند و خداوند متعال به آن‌ها (ع) توجه ویژه ای دارد. ایام تولد امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) و مابقی مناسبت‌هایی که به نام آن‌ها منتسب است از جمله روزهای با برکت در جامعه اسلامی قلمداد می‌شود.

حجت الاسلام قربان پور گفت: امام حسین (ع) فرزند گرانقدر حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و بهترین الگو برای رهروان راه حقیقت است و بایستی در تمام زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از آن حضرت پیروی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: نباید صرفاً به نامگذاری و جشن میلاد ائمه معصومین (ع) بسنده کرد بلکه باید رفتار ما حسینی، علوی و زینبی باشد و الگو قرار دادن زندگی و توجه به ویژگی‌های اخلاقی و تربیتی آنان می‌بایست مدنظر ما قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.