اولین روز از آئین نکوداشت محمد باقر تمدنی مداح پیشکسوت اردبیلی سه شنبه شب در مسجد محله محمدیه زادگاه این مداح شهیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر اجاق‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در جمهوری آذربایجان در این آئین گفت: گریه کردن بر مصائب اهل بیت (ع) و به خصوص حضرت اباعبدالله الحسین (ع) راز ماندگاری فرهنگ غنی عاشوراست.

وی افزود: از صدر اسلام تاکنون افراد بسیاری در زنده ماندن نهضت عاشورا در جامعه زحمات زیادی را متقبل شده اند که شاعران عاشورایی و مداحان اهل بیت (ع) در زمره این اشخاص قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی ستوده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم گفت: از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری این مداح پیشکسوت اردبیلی تواضع و فروتنی ونیز آمر به معروف و ناهی از منکر بودن است.

گفتنی‌است، استاد محمدباقر تمدنی که در خانواده‌ای مذهبی در اردبیل دیده به جهان گشوده است. از هشت سالگی در هیات ها و دسته های حسینی اردبیل مداحی نموده و اکنون 60 سال است که در آستانه مبارک دستگاه عزاداری های حسینی (ع) مداحی می کند. این عندلیب خوش الحان حسینی که در بسیاری از منابر درکنار مداح بی نظیر جهان اسلام سلطان الذاکرین مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی حضور داشت از عاشقان با اخلاص اهل بیت (ع) است و اکنون که نزدیک به 70 سال سن دارد همچنان در عشق اهل بیت (ع) و به خصوص امام حسین (ع) و یاران باوفایش مداحی می کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.