به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری روز جمعه در نشست هیات های مذهبی بخش مرکزی اندیمشک افزود: هر چقدر عزاداری ها و سوگواری های سید الشهدا(ع) سنتی تر باشد اثرگذاری آن بیشتر و بهتر خواهد بود.
وی بیان کرد:برخی خلاقیت ها و نوآوری ها بدعت هستند که از اصل واقعه عاشورا و قیام سید الشهدا (ع) دور هستند و در واقع آفت جدی برای انتقال صحیح پیام این حماسه هستند.
وی گفت:توجه به محتوای عزاداری ها باید مورد توجه جدی فعالان فرهنگی و مذهبی قرار گیرد و از ابتذال در مراسم های مذهبی جلوگیری شود.
وی با اشاره به تلاش وهابیون برای ترویج بدعت ها در عزاداری ها افزود: در کنار برگزاری ویژه برنامه های معنوی و عزاداری ها ، باید با برنامه ریزی صحیح نسبت به آفت ها و برنامه های مخرب هوشیار بود.
وی با اشاره به تبلیغ اختلاط زن و مرد در برگزاری آیین های مذهبی از سوی دشمنان اظهارکرد: سوگواری ها باید مبتنی بر ارزش های اسلامی بوده و مداحی ها مطابق بر تعلیم و ارزش های اسلامی و باورهای اخلاقی انجام گیرد.
امام جمعه اندیمشک در ادامه با گرامیداشت دهه ولایت تاکید کرد:برگزاری آیین های ویژه گرامیداشت عید غدیر باید جدی گرفته شود و فضای شهر و منازل شهروندان بیش از گذشته برای ایجاد یک فضای معنوی آماده شود.
وی گفت:امروز با توجه به هجمه گسترده تبلیغی دشمنان ضد اسلام و اهل بیت (ع) ، باید بیش از گذشته نسل جوان را با فرهنگ اهل بیت(ع) آشنا کنیم چرا که این فرهنگ مرز تمایز بین تکفیری ها ، وهابیت و داعش است.
بخشدار مرکزی اندیمشک هم از آمادگی کامل این بخش برای برگزاری ویژه برنامه های ایام محرم و اربعین خبر داد.
امیر دالوند افزود: تجمع بزرگ عزاداران حسینی بخش مرکزی در روز عاشورا با حضور مردم این بخش در قدمگاه امام رضا(ع)،و مراسم یوم العباس و تجمع اربعین در کنار شهدای گمنام شهر آزادی با حضور سوگواران حسینی و عاشقان اهل بیت (ع) برگزار می شود.
وی گفت:مکان بخشداری مرکزی اندیمشک به زودی به شهر آزادی منتقل می شود و یک شعبه از آن هم در شهر چم گلک افتتاح می شود.
وی اضافه کرد:با توجه به لزوم انجام برنامه ها و خدمات در مناطق بخش مرکزی ، این تصمیم اجرایی می شود و در این راستا برنامه های مناسبتی مذهبی در مناطق تابعه بخش مرکزی پررنگ تر برگزار می شود.
کریم قیطاسی فعال فرهنگی مذهبی اندیمشک نیز در این نشست به لزوم هماهنگی و همدلی برای ارتقای سطح کیفی برنامه های ایام محرم تاکید کرد.
برنامه ریزی برای اجرای برنامه های معنوی ایام محرم محور این نشست 2 ساعته بود.
بخش مرکزی اندیمشک دارای 2 شهر و هشت روستا است.
7281/ 6037
خبرنگار: زهرا دهقان ** انتشار دهنده: عبدالحمید راجی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.