حجت الاسلام حسن تقوی مند روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا این موقوفات را شامل دو هزار و 432 مترمربع زمین و 12.5 فنجان آب قنات ذکر و بیان کرد: علاوه بر شناسایی این وقفیات چهار مورد جدید از سوی واقفان در این مدت به ارزش یک میلیارد و 600 میلیون ریال شامل آب قنات و زمین وقف شده است.
وی موارد مصرف وقفهای جدید را آب برای مصارف شرب، زمین برای ساخت مسجد، تعزیه داری و هزینه های قرآنی ذکر و بیان کرد: از کل موقوفات گناباد 300 وقف مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و نیز از مجموع وقفهای عزاداری 230 رقبه درآمدزا است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گناباد افزود: مجموع درآمد این موقوفات ظرف یک سال اخیر یک میلیارد و 100 میلیون ریال بوده که در برنامه هایی از جمله بصیرت عاشورایی، عزاداری در مساجد و حسینیه های سطح شهر و روستا و منشور عزت هزینه شده است.
وی ادامه داد: آیین منشور عزت با هدف بیان جلوه های عزت اهل بیت(ع) در راس آن امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در محل امامزاده سیدمحمدعابد کاخک و همزمان با سالگرد ایام ورود اهل بیت(ع) به سرزمین شام با حضور بیش از دو هزار نفر از مردم شهرستانهای گناباد، بجستان و مه ولات برگزار شد.
حجت الاسلام تقوی به مالکیت یک سوم آب قنات قصبه توسط اداره اوقاف اشاره و بیان کرد: امسال 55 میلیون ریال سهم اوقاف بابت لایروبی قناتها پرداخت شده است.
وی با اشاره به سنددار بودن هزار و 256 رقبه از مجموع پنج هزار رقبه در گناباد گفت: 43 سند مالکیت سال گذشته به نام موقوفات صادر شد و مراحل سنددار شدن بقیه رقبات در دست پیگیری است.
گناباد واقع در287 کیلومتری جنوب مشهد ‌دارای پنج هزار رقبه وقفی است.
خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری **انتشار: حسین کریم زاده
7545/2095/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.