به گزارش خبرنگار مهر، سید علی آقازاده روز یکشنبه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولیدی ماسک در اراک، اظهار داشت: در پی شروع بیماری کرونا در استان استفاده از ظرفیت‌های مردمی شدت گرفته است چرا که تاکنون جامعه و استان از این ظرفیت به خوبی استفاده نمی‌کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از شیوع این بیماری هماهنگی‌ها و برنامه ریزی ها توسط ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به ویژه در بخش تولید تجهیزات مورد نیاز مانند ماسک انجام شد و مسئولین سپاه و بسیج در این حوزه با یک برنامه ریزی خوب نیرو، امکانات و تجهیزات خود در سطح استان را جمع آوری کرده و بکار گرفتند و می‌توان ادعا کرد امروز در اوایل فروردین ماه تمامی برنامه ریزی استان در این حوزه شکوفایی استعدادها و خودکفایی در زمینه تجهیزات مورد نیاز را به دنبال داشته است.

وی افزود: در حال حاضر صد درصد کارگاه‌های تولیدی به منظور تهیه تجهیزات مورد نیاز مقابله با ویروس کرونا مردمی است و توسط بسیج خواهران، اصناف، کارگران، بسیج سازندگی و… در نقاط مختلف راه اندازی شده است.

آقازاده گفت: همانند دوران دفاع مقدس که عده‌ای از خواهران، برادران و… در روستاها و شهرها با راه اندازی کارگاه‌هایی برای تأمین لوازم مورد نیاز مردم تلاش می‌کردند، امروز نیز همان صحنه‌ها تکرار می‌شود و یک نوع احیای وحدت ملی و آن روحیه بسیجی است که برای تهیه و تأمین مایحتاج مردم در مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته می‌شود.

وی افزود: این همکاری‌ها یکی از نمادهای وحدت ملی ایران و از جمله نمادهایی محسوب می‌شود که می‌توان از توان نیروهای مردمی انقلاب برای یک کار بزرگ و فراگیر استفاده کرد که در بسیاری از کشورها علی رغم وجود این ظرفیت، به دلیل نبود روحیه بسیجی استفاده مناسبی از آن نمی‌شود اما خوشبختانه در کشور این مهم به کار گرفته می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: امروز امیدواریم در سایر زمینه‌هایی که تا دیروز بدان نیازمند بودیم با برخورداری از روحیه بسیجی و برنامه ریزی های صورت گرفته در استان و کشور بتوان در صدد رفع این نیازها گام برداشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.