عباس ارشدی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گل شاخه بریده از سطح ۸۶ هکتار از گلخانه های خمین توسط ۳۳۶ بهره بردار تولید شد.
وی بیان کرد: گلهای شاخه بریده تولیده شده در این شهرستان شامل گلهای گلایول، داودی، رز، لیلیوم، میخک، ژربرا و لیسانتوس است.
 مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت : بارندگی های مناسب در فروردین سال گذشته، آموزش کشاورزان برای تبدیل گلخانه های سنتی به صنعتی وقیمت مناسب گلهای شاخه بریده قبل از شیوع کرونا را از دلایل مهم افزایش تولید گل شاخه بریده در این شهرستان است.
ارشدی ادامه داد: از هر متر مربع از گلزارها و گلخانه های خمین به طور میانگین ۶۰ تا ۷۰ شاخه گل برداشت می شود که ۹۰ درصد از گل های شاخه بریده تولیدی خمین مازاد بر مصرف است و به بازار گل تهران، شیراز، کرمانشاه و کرج ارسال می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: بیشترین گلخانه های این شهرستان در دهستان صالحان فعال هستند که ۸۰ نفر به طور مستقیم به حرفه گلکاری اشتغال دارند.
 ارشدی افزود: ۳۰ درصد از گلخانه های خمین مدرن هستند و در صورتی که تمامی سطح پرورش گل این شهرستان به گلخانه های نیمه مدرن و مدرن تبدیل شود، کیفیت تولید افزایش می یابد
وی اظهار داشت:  ۲۵۹ بهره‌بردار در خمین به‌صورت مستقیم به حرفه گل‌کاری اشتغال دارند و این شهرستان دومین تولید گننده گل شاخه بریده در استان مرکزی است.
 وی اظهار داشت: گل‌های تولیدی این شهرستان به‌دلیل ماندگاری بازار پسند است اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و نبود تقاضا، بازر گل با رکود مواجه شد. 
۵۲ درصد از جمعیت ۱۰۵ هزار نفری خمین در قالب ۱۴ هزار خانوار کشاورز هستند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.