«مجید آنجفی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۴۱ فقره از این طرح ها در زمینه  اقتصادی و با اعتباری بالغ بر ۹۵۴ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال در حوزه های مختلف دامداری و کشاورزی از جمله گوساله پروری، بسته بندی سرگل و گل زعفران، پرورش پولت تخمگذار در قفس، کارخانه آرد والسی، کارخانه سیب زمینی آماده منجمد، پرورش گوساله داشتی، گوساله پرواری، بوجاری حبوبات و غلات و ایجاد گلخانه در شهرستان های مختلف استان مرکزی به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ۷۳۹ میلیارد و ۲۶۸ میلیون ریال از منابع مالی سرمایه گذاری شده در طرح های هفته دولت آورده متقاضی و ۲۱۵ میلیارد  و ۲۱۰ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و حمایت های دولتی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای ۲۷۱ نفر به طورمستقیم اشتغال زایی می شود.

آنجفی گفت: ۴۷ فقره از این  طرح ها در زمینه عمرانی است که با آغاز به کار آن ها ۲۱۹ فرصت شغلی مستقیم و ۳۹۹ اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

وی ادامه داد:  این طرح ها با اعتباری بالغ بر ۱۱۲ میلیارد و ۴۷۸ میلیون ریال به بهره برداری می رسد که ۷۴ میلیارد و ۷۸۹ میلیون ریال از این منابع  ملی، ۱۰ میلیارد  و ۲۶۲ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ۲۷ میلیارد و ۴۲۶ میلیون ریال از محل سایر منابع وآورده متقاضی تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: این طرح ها در حوزه های مختلف از جمله لوله گذاری ، آبیاری تحت فشار، احداث کانال آبیاری عمومی، احیا، لایروبی و مرمت قنوات، آبیاری تحت فشار و انتقال آب با لوله در شهرستان های  ساوه، تفرش،  دلیجان،  خنداب، اراک، خمین ، زرندیه و محلات به بهره برداری می رسد.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود ۵۴ هزار تن گوشت سفید، ۵۳ هزار تن تولید گوشت قرمز، ۳۲۰ هزار تن شیر، حدود ۴۱ هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری کشور برخوردار است.

۱۹۵۵/۶۰۱۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.