حمیدرضا اخوان روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: توزیع تخم مرغ با قیمت مصوب دولتی با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش قیمت این ماده خوراکی پرمصرف در استان است.
وی، شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در برخی از استان های کشور و افزایش قیمت 25 درصدی نهاده های دامی را از جمله عوامل افزایش قیمت تخم مرغ در استان مرکزی دانست.
مدیر امور طیرو سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: برای اصلاح قیمت تخم مرغ از 10 روز گذشته توزیع نهاده های دامی با قیمت متعادل در استان آغاز شده که امید است در آینده نزدیک حباب ایجاد شده در افزایش نرخ تخم مرغ شکسته شود.
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه 40 هزار و 300 تن تخم مرغ در این استان تولید می شود که 15 هزار و 700 تن آن مصرف داخلی استان است و بقیه به سایر استان ها ارسال می شود که برای کنترل قیمت تخم مرغ در استان تامین نیاز استان از اولویت جهاد کشاورزی قرار دارد.
اخوان، وجود واسطه ها را از دیگر عوامل افزایش قیمت عنوان کرد و افزود: قیمت تمام شده تخم مرغ برای تولیدکنندگان حدود 54 هزار ریال است که بر اساس هدفگذاری و با مداخله در توزیع این محصول به نرخ مصوب دولتی باید با ساماندهی واسطه ها نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ در بازار مصرف استان به 65 هزار ریال برسد.
قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در هفته گذشته در این استان از مرز 80 هزار ریال گذشت.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان با وجود صنعتی بودن در زمره 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که 90 هزار بهره بردار شامل 20 درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در تولیدهای بخش کشاورزی و دامداری در سطح کشور برخوردار است.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.