دکتر«محسن شانقی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲ هزار دست لباس یک‌بار مصرف، ۲ هزار عدد ماسک n۹۵ و ۲ هزار جفت دستکش یکبار مصرف با هماهنگی ستاد مقابله با ویروس کرونا برای رفع کمبود اقلام بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دلیجان به این شهرستان اهدا شد.

وی ادامه داد: ۳۴۵ هزار لیتر محلول ضد عفونی آماده نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا از سوی بخش خصوصی دامپزشکی استان مرکزی به حوزه بهداشت، شهرداری و بسیج سازندگی با هدف  ضدعفونی اماکن عمومی استان مرکزی تحویل شد.

دکتر شانقی گفت: ارزش ریالی این اقلام ضدعفونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است.  

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی به دامداران و مرغداران، تاکید بر رعایت بهداشت فردی در هنگام تماس با دام‌ها، آموزش کارکنان کشتارگاه‌های دام و طیور استان، نصب بنر و پوستر آموزشی در کشتارگاه‌ها و ضد عفونی روزانه سالن ها، محوطه کشتارگاه‌های دام و طیور و خودروهای حمل دام زنده و فرآورده های خام دامی از دیگر اقدامات این اداره کل برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ در استان بوده‌است.

شانقی گفت: تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز استحصال، بسته‌بندی و عرضه فرآورده های خام دامی استان، تعطیلی موقت میادین دام برای جلوگیری از تجمع فروشندگان، چوبداران و دلالان دام زنده از دیگر اقدامات اداره کل دامپزشکی استان مرکزی برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در استان است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.