به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد جمالیان پیرامون آخرین مصوبات جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان مرکزی در رابطه با شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از گسترش آن، اظهار داشت: با محوریت شهرداری‌ها، حمایت فرمانداران و اعضای شورای تأمین شهرستان‌ها باید نسبت به تعطیلی و جلوگیری از فعالیت دست فروش‌ها اقدامات لازم صورت پذیرد و نیروی انتظامی حمایت از شهرداری‌ها را در این حوزه به عمل آورد.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبات این جلسه تعطیلی تمامی بازارهای سرپوشیده، مجتمع‌های تجاری و پاساژها در سراسر استان از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه سال جاری اعلام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: از امروز تنها صنوف قصابی، خبازی، فتیر پزی، قنادی، خوار و بار فروشان، آجیل فروشان، لبنیات فروشان، سوپر مارکت ها، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، میوه فروشان و تره بار، رستوران‌های بیرون بر، خشکشویی ها و خدمات خودرویی می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جمالیان تاکید کرد: فروشگاه‌ها و صنوفی که فعالیت دارند مکلف به رعایت موازین بهداشتی هستند در غیر این صورت با آنان برابر با قوانین برخورد می‌شود.

وی گفت: سازمان صمت و اتاق اصناف در راستای تأمین الکل و ماسک مورد نیاز استان باید همکاری و با نظارت دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی و اقدامات لازم را به عمل آورند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: دفاتر اسناد رسمی و واحدهای اداری اتحادیه‌های صنفی (به جز اتاق اصناف) از روز یکشنبه ۲۵ اسفند ماه نیز باید اقدام به تعطیلی کنند.

جمالیان گفت: همچنین مقرر شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در راستای پیگیری، کاهش و رفع مشکلات صنوف در ساختار اداری از قبیل امور مالیاتی، تأمین اجتماعی و… اقدامات لازم را انجام دهد و همچنین حوزه اقتصادی استانداری در ارتباط با تداوم و تأمین ارائه خدمات مصرف در ایام تعطیلات نوروز برنامه ریزی و تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: فرمانداران شهرستان‌ها نیز باید تمامی مصوبات اشاره شده را عملیاتی و اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.