«حمیدرضا قناتی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دستکش‌ها و ماسک‌های رها شده در خیابان‌ها و معابر شهری از راه‌های انتقال ویروس کرونا است و از شهروندان تقاضا می‌شود به صورت بهداشتی این اقلام استفاده شده را در سطل زباله قرار دهند تا به چالش سلامت تبدیل نشود.

وی بیان کرد: روزانه ۶۰۰ پاکبان و نیروهای خدمات شهری اراک در حال انجام وظایف محوله هستند و با شیوع ویروس کرونا وظیفه آنان در خدمت‌رسانی به مردم سنگین‌تر و بیشتر شده و این قشر به صورت مستمر در حال گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن عمومی هستند.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک ادامه داد: تهیه ماسک و دستکش برای پاکبانان در این روزها با مشکلات جدی همراه است اما تاکنون این اقلام به حد نیاز در اختیار این قشر قرار گرفته است.

قناتی اظهار داشت: پاکبانان و نیروهای خدمات شهری اراک آموزش‌های لازم در خصوص مقابله با این ویروس را دریافت کرده‌اند و این آموزش‌ها به‌صورت مستمر نیز بازگو می‌شود.

وی اظهار داشت: حدود سه هزار مخزن جمع‌آوری پسماند در کلانشهر اراک وجود دارد که این مخازن هر شب با استفاده از محلول‌های کلر ضدعفونی می‌شود.

سرپرست مدیریت پسماند شهرداری اراک اضافه کرد: ۲۸ دستگاه خودور حمل زباله نیز در این شهر فعال است که این خودروها پس از هر بار تخلیه از ایستگاه انتقال میانی ضدعفونی می‌شوند.

کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از ۶۲۰ هزار نفر جمعیت زندگی ‌می‌کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.