سید«علی آقازاده» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مرکز انتقال خود استان مرکزی در اراک و اهدای خون در جمع خبرنگاران، افزود: ذخایر خون کشور و استان با وجود شیوع ویروس کرونا به شرایط اضطرار رسیده و لازم است آحاد جامعه نسبت به اهدای خون توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: استان مرکزی در سال‌های گذشته در زمره استان‌های برتر در اهدای خون بوده، بنابراین در شرایط کنونی نیز اقشار مختلف مردم با مراجعه به مراکز انتقال و اهدای خون خود نسبت به حفظ جایگاه استان در این حوزه نقش‌آفرینی کنند.

استاندار مرکزی بیان کرد: رفع شرایط اضطرار ذخایر خون کشور و استان با مشارکت گسترده مردم و اهدای خون محقق می‌شود که امید است مردم این استان در پشت سرگذاشتن این شرایط همراهی همیشگی داشته باشند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی نیز گفت: در گذشته روزانه بیش از ۱۲۰ نفر برای اهدا خون مراجعه می‌کردند اما با شیوع بیماری کرونا تعداد اهداکنندگان خون به ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است.

«فاطمه‌سادات مهدویانی» افزود: با توجه به اینکه سازمان انتقال خون تامین‌کننده فرآورده‌های خون برای بیماران نیازمند است و از طرفی هیچ جایگزینی برای خون وجود ندارد از همشهریان انتظار می‌رود نسبت به این امر خداپسندانه بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تمامی تجهیزات، وسایل، سطوح و امکانات مراکز  به طور مستمر با مواد ضدعفونی کننده تمیز می شوند، بنابراین اهدا کنندگان با اطمینان خاطر و بدون هیچ گونه نگرانی برای اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: هم استانی‌ها هیچ گونه نگرانی برای مراجعه به مراکز اهدای خون نداشته باشند و پایگاه انتقال خون اراک در نوبت صبح از ساعت ۷ و ۳۰ تا ۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۱۴ تا ۱۹ آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

استان مرکزی در رابطه با فرهنگ اهدای خون در زمره رتبه‌های برتر است و همین امر باعث شده که بتواند علاوه بر تأمین خون استان، نیاز سایر مناطق کشور را به فرآورده‌های خونی تأمین کند.

سازمان انتقال خون ایران در سال ۱۳۵۳ تأسیس شد و در حال حاضر این سازمان بالاترین و تنها مرجع تصمیم گیری در زمینه تأمین و توزیع خون و فرآورده‌های خونی سالم در کشور است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.