«یوسف عرفانی نسب» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استاندارد مصرف آب برای هر نفر، ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است ولی میزان مصرف آب در استان مرکزی پس از سال ها فرهنگ سازی از ۲۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر به ۲۱۰ لیتر رسیده است.

وی اظهار داشت: با شیوع کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها و توصیه‌های بهداشتی همچون شستشوی ۲۰ ثانیه ای دست‌ها و رعایت دیگر موارد بهداشتی و همچنین نظافت منزل برای خانه تکانی این میزان به بیش از ۲۵۰ لیتر در شبانه روز برای هر نفر افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: همچنین طبق روال سال های گذشته با اقدام به خانه تکانی و نظافت منزل در اسفند افزایش، ۱۵درصدی مصرف آب به ۲۳ درصد می‌رسد و برای مواجه نشدن با قطع آب در این مقطع حساس باید به مصرف بهینه آب توجه جدی کرد.

عرفانی نسب افزود: درصورت رعایت نکردن مدیریت مصرف آب در این روزها با افت فشار و یا قطع آب مواجه خواهیم شد و در شرایطی که جریان مداوم آب برای رعایت بهداشت فردی مردم امری لازم و ضروری است از بازگذاشتن بی مورد شیرآب در هنگام شستشوی دست ها و سایر امور خودداری و از شستشوهای غیر ضروری همچون شستشوی خودرو، فرش، پتو، در و پنجره ها با آب آشامیدنی خودداری تا برای مصارف ضروری و بهداشتی کمبود نباشد و این مقطع حساس بدون کم آبی و قطع آب سپری شود.

۴۴۷ هزار مشترک آب و ۲۵۵ هزار مشترک فاضلاب در استان مرکزی از خدمات شبکه بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.