افشین مظاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشترکان آبفا در این استان از ابتدای امسال تا کنون در مجموع ۱۱میلیون و ۱۳۲ هزار مترمکعب آب شرب مصرف کردند و در حالیکه سرانه استاندارد مصرف آب به ازای هر نفر ۴۵ لیتر است سرانه مصرف آب در ایلام ۱۵۰ لیتر است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده طی سال گذشته در راستای کاهش میزان مصرف آب در استان، یادآور شد: با ارائه برنامه‌های این شرکت جهت کاهش مصرف، میانگین مصرف آب از ۱۷.۲ مترمکعب به ۱۶.۷ مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند و بیش از ۵۴ درصد تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند که پیش‌بینی می‌شود این عدد تا پایان سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای یابد.

مظاهری مدیریت و بهینه‌سازی مصرف آب در استان را نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی دانست و اظهار داشت: مردم باید سطح مصرف خود را پایین آورند تا به این حد از استاندارد برسیم.

وی از برنامه‌ریزی برای افزایش شاخص بهره‌مندی شبکه فاضلاب استان خبر داد و تاکید کرد: تا کنون بیش از ۸۲ کیلومتر شبکه فاضلاب در سطح ۶ شهرستان ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران و سرابله انجام شده است.

وی یادآور شد: برای افزایش شاخص بهره‌مندی شبکه فاضلاب استان برنامه‌ریزی شده است و کل انشعابات اجرا شده در شبکه فاضلاب استان ۷۳ هزار و ۵۰۰ فقره است.

وی از اجرای چهار کیلومتر خط انتقال آب در شهر ایلام خبر داد و گفت: با تکمیل این پروژه، مشکل تامین آب منطقه هانیوان و شهرک قائم شهر ایلام برطرف شد.

به گفته مظاهری با اجرای این شبکه‌گذاری بیش از  ۳۵۰ انشعاب آب واگذار و انشعابات غیرمجاز نیز از مدار خارج شد.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام همچنین به اقدامات این شرکت در سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: سال گذشته ۲۸.۸ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب با اعتباری افزون بر ۱۷۵ میلیارد و ۸۲ کیلومتر شبکه خطوط فاضلاب با تعداد چهار هزار و ۶۱۴ فقره انشعاب انجام شد.

منابع اصلی آب استان ایلام شامل منابع سطحی مانند سدها و منابع زیرزمینی شامل چاه‌ها و چشمه‌ها هستند، این منابع تامین آب شامل تعداد ۹ چشمه، ۵۶ چاه، و یک سد با حجم تولید در حدود ۴۲ میلیون متر مکعب در سال که با خطوط انتقالی به طول ۵۰۸ کیلومتر و شبکه توزیع به طول ۱۳۴۱ کیلومتر است.

استان ایلام با دو میلیون هکتار مساحت ۵۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.