محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس مصوبه اخیر نشست پدافند زیستی استان مرکزی مقرر شد، اجرای طرح پایش و کنترل تب مسافران ورودی به استان مرکزی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی استان انجام شود.

وی ادامه داد: طرح غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی شهرستان‌های استان از قبیل اراک، دلیجان، ساوه و تفرش از عصر روز گذشته با استقرار اکیپ‌های داوطلبین جمعیت هلال احمر استان آغاز شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: در راستای اجرای این طرح تجهیزات انفرادی برای حفاظت شخصی و سایر ملزومات مانند تب سنج‌های لیزری توسط دستگاه‌های ذیربط از قبیل دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت برای اکیپ‌های جمعیت هلال احمر استان در این مبادی تأمین می‌شود.

محمدی گفت: اگر نتایج حاصل از تب سنجی مسافران علائم مشکوک به ویروس کرونا را نشان دهد پرسش‌ها و فرم‌های مرکز بهداشت برای آن‌ها تکمیل و برای درمان به مراکز بهداشتی ارجاع داده می‌شوند.

وی بیان کرد: با وجود تعیین شیفت بندی برای فعالیت داوطلبین در این مبادی می‌توان گفت در دو شیفت تقریباً ۸۰ نفر روز کار غربالگری و پشتیبانی را انجام می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی خاطر نشان کرد: داوطلبان جمعیت هلال احمر در شهرستان اراک به صورت ۲۴ ساعته در این طرح فعال هستند و در سه شهرستان دیگر بنا به اعلام نیاز و تشخیص فرمانداران به عنوان رئیس ستاد بحران فعالیت داوطلبین جمعیت هلال احمر در آن ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و ۱۲ ساعته خواهد بود.

وی عنوان کرد: با توجه به شیوع کرونا طرح ملی خدمات نوروزی جمعیت هلال احمر در استان مرکزی نیز به حالت تعلیق در آمده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.