«بهروز اکرمی» عصر پنجشنبه در حاشیه نشست پدافند غیرعامل زیستی استان مرکزی افزود: مصوب شد که بازرسی مسافران ورودی به شهرهای استان با مسئولیت اداره کل پدافند غیرعامل و مشارکت پلیس راه و راهور، اداره حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی اراک تا ۲ روز آینده عملیاتی شود.

وی ادامه داد: بر اساس تصمیمات این نشست دانشگاه علوم پزشکی اراک باید سایت و یا کانالی را در خصوص اطلاعات ویروس کرونا برای دسترسی مردم به موارد مورد نیاز ایجاد کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری و فروش پرندگان از  سطح شهر یک ضرورت است که  در این نشست مقرر شد از سوی فرمانداری، شهرداری و دامپزشکی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

اکرمی عنوان  کرد: دانشگاه‌ها تا پایان هفته آینده تعطیل اعلام شده و تعطیلی مدارس نیز فردا شب (جمعه) اطلاع رسانی می‌شود و در خصوص وضعیت ساعات کار ادارات از ساعت ۹ تا ۱۲ پیشنهاد ارایه شده است که پس از تایید نهایی تا قبل از شنبه هفته جاری اطلاع‌رسانی می‌شود.

سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی در این نشست گفت: زیرساخت‌های لازم برای ارتباط تلفنی شهروندان استان مرکزی از طریق خط تلفن با مردم فراهم شده و این امر در ۴۸ ساعت آینده از طریق شماره ۳۸۳۹ امکان‌پذیر می‌شود.

دکتر سید «محمد جمالیان» افزود: هشت پزشک از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ شب پاسخگوی مردم در این سامانه تلفنی هستند  و این خط به این دلیل ایجاد شده که مردم کمتر از خانه بیرون آیند و خدمات درمانی را تلفنی دریافت کنند و در صورت نیاز و ضرورت به بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی بیان کرد: بحث مرخصی سربازان آموزشی به نیروی انتظامی استان مرکزی داده شده که انتظار است در این خصوص تمهیدات لازم اندیشیده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد:  انتظار است تدابیر ویژه برای محدودیت خروج زندانیان و محیط‌های زندانی استان با نظر مقامات قضایی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: وجود ماسک به صورت مکرر و بدون تعویض به‌هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و ماسک فیلتردار «ان ۹۹» تنها برای پزشکان، پرستاران و کادر درمانی که مستقیم با بیمار مبتلا با ویروس کرونا در ارتباط هستند توصیه می‌شود.

سخنگوی پدافند زیستی استان مرکزی افزود: حضور تجمعی مردم در بانک‌ها نگران کننده است و باید مردم امور بانکی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که در ساعات خلوت‌تر و تنها برای کارهای ضروری مراجعه کنند و رعایت فاصله یک متر را مورد توجه قرار دهند.

دکتر جمالیان عنوان کرد: فعالیت آرایشگاه‌ها به‌خصوص آرایشگاه‌های زنانه از دیگر نگرانی‌ها برای شیوع ویروس کرونا است و استفاده از مواد آرایشی غیرشخصی نظیر رژ لب در آرایشگاه‌ها می‌تواند این بیماری را شیوع دهد.

وی گفت: بحث برگزار نشدن اقامه نماز جمعه در شهرهای آلوده استان مرکزی  با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مطرح  و به شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعلام شده و تصمیم‌گیری در این خصوص پس از تایید مراجع بالادستی تا عصر امروز اطلاع رسانی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: یکی از بهترین مواد ضد عفونی برای سطوح استفاده از سفیدکننده‌ها (وایتکس) به میزان یک پیمانه وایتکس و ۴۹ پیمانه آب است و استفاده از الکل صنعتی خطرات زیادی به همراه دارد که توصیه نمی‌شود.

دکتر جمالیان عنوان کرد: پزشکان، پرستاران و کادردرمانی و خدماتی بیمارستان‌های درگیر با ویروس کرونا همه تلاش خود را برای درمان مبتلایان به این ویروس به کار گرفته‌اند و انتظار است به منظور افزایش انگیزه این قشر مسوولان در کنار آنها حضور یابند و از تلاش‌های آنان تقدیر کنند.

وی بیان کرد: بیمارستان سینا اراک در اقدامی ارزشمند روزانه ۳۰ دست لباس حفاظتی در مقابل ویروس کرونا برای پزشکان و پرستاران و کادر درمانی تهیه و اهدا کرده است و اگر هر صنفی توانایی دوخت این لباس‌ها را دارد برای فروش به دانشگاه علوم پزشکی اراک اعلام آمادگی کند.

سنخگوی پدافند زیستی استان مرکزی اضافه کرد: انتظار است مردم به توصیه‌های پزشکی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا دقت ویژه داشته باشند و تا تا حد امکان در خانه بمانند و اخبار مربوط به این بیماری را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.