به گزارش خبرآنلاین  استان مرکزی، شفیعی در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان  با بیان این مطلب گفت: مطالعات کلی در خصوص مباحث شهرسازی و زیربنایی طرح جامع شهر اراک انجام و به تصویب شورای عالی شهرسازی هم رسید و تنها دو سه نکته نیاز به اصلاح داشت، در واقع باید در این طرح محدوده خدماتی به حریم شهر اضافه می‌شد.

وی در رابطه با طرح ۲۴متری بیان کرد: طرح جایگزین ۲۴ متری به منظور انجام بررسی‌های کارشناسی و علمی به شهرداری ارائه نشده و این در حالی است که هر طرحی باید دارای ارزیابی‌های فنی، اجتماعی، زیست‌محیطی و  ترافیکی باشد تا بتوان ترافیک را به شکل مناسب مدیریت کرد.  

وی افزود:در واقع از مطالعات ترافیکی به معبر می‌رسیم و نمی‌شود ابتدا معبری را احداث کرد و سپس ساختاری برای عبور ترافیک برای آن تعریف کرد. باید ترافیک درون منطقه را به منظور جلوگیری از ترافیک اضافی با اصلاح هندسی کنترل کرد.

شهردار اراک با بیان اینکه مطالعات ترافیکی باید دانش محور و بر اساس مطالعات علمی باشد متذکر شد: در حال حاضر طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر اراک توسط شهرداری تهیه و کلیات آن به تصویب رسیده، طرح جامع ترافیک باید مبنای کار علمی داشته و گویای مثبت یا منفی بودن اجرای طرح باشد.

وی در خصوص طرح پیاده راه اراک نیز افزود: تدوین این طرح نیز توسط مشاور انجام شده و انحراف ترافیک خودروها در آن لحاظ شده و بر اساس این مدل ترافیکی، مرکز شهر و بافت تاریخی باید تبدیل به پیاده راه شده و عاری از حمل و نقل شهری باشد و در ترافیک داخل محدوده، اصلاح هندسی صورت گیرد.

 شفیعی اضافه کرد: در حال حاضر شهرداری اراک آمادگی اجرای هرگونه طرحی را برای رفع معضل ترافیکی بدون مشکل مالی دارد.

وی تصریح کرد: به منظور حفظ بافت قدیمی شهر و جلوگیری از افزایش ترافیک در طرح جامع اراک، باید طرح جایگزین ۵۸ متری با دقت بالا انجام شود چرا که در غیر این صورت مشکلات این محدوده افزایش پیدا خواهد کرد.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1285466
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.