دکتر«محمد فتاحی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۶۳۱ هزار راس دام سبک و ۶۴ هزار راس دام سنگین با افزایش کانون‌های بیماری تب برفکی در دی و بهمن ماه امسال علیه این بیماری واکسینه و ایمن سازی شدند.

وی ادامه داد: ۱۱ کانون تب برفکی شامل چهار کانون در آذرماه، چهار کانون دی ماه و سه کانون بهمن ماه امسال در بازرسی‌ و پایش و مراقبت دامداری‌های شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین مشاهده شده‌است.

وی ادامه داد: با کنترل حمل و نقل دام از استان‌های درگیر بیماری تب برفکی، انجام ضدعفونی و مایه کوبی دام‌ها در کانون‌های این بیماری، اجرای طرح واکسیناسیون دام‌های سبک، افزایش پایش، مراقبت، بازدید و گزارش‌گیری از بخش خصوصی، آموزش دامداران و برگزاری نشست با اعضای شورای اسلامی، شهرداری و دامداران شهر داودآباد روند شیوع بیماری تب برفکی در بهمن ماه امسال روند کاهشی یافته است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی یادآور شد: یک میلیون و ۲۱۲ هزار دام سبک و ۲۴۰ هزار دام سنگین در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری تب برفکی از ابتدای سال‌جاری تاکنون علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

فتاحی خاطرنشان کرد: ۵۴۹ هزار متر مربع جایگاه دام و ۱۱ هزار و ۹۵ راس دام نیز برای مقابله با شیوع احتمالی تب برفکی در این مدت ضدعفونی و ایمن‌سازی شده است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۸۰۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ کارگاه پرورش آبزیان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.