این کتاب ۹۶ صفحه‌ای در قطع رقعی و با شمارگان یکهزار نسخه چاپ و با قیمت هر جلد ۱۷ هزار تومان در سال ۹۸  از سوی انتشارات پرپروک خمین  روانه باز کتاب شده است.
این کتاب شامل ۹ فصل با عناوین «فناوری نانو»، «رفتار مصرف کننده»، «فرایند خرید»،« نوع کالا و تاثیر آن بر رفتار خرید»، «ویژگی‌های عملکردی موثر بر خرید»، «تاثیر فناوری نانو بر ویژگی‌های عملکردی»، «محصولات جدید»، «عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده » و «نانو فناوری و سلامت مصرف کننده و قوانین» است
در مقدمه کتاب آمده است: «در بازارهای رقابتی امروز شاهد گزینش و انتخاب محصولات از سوی مصرف کنندگان هستیم و تمایزاتی نظیر قیمت و  برند در گزینش و خرید و سرانجام میزان فروش موثر است.»
تحلیل گران بر این باورند که فناوری نانو، فناوری زیستی و فناوری اطلاعات(IT) سه قلمرو علمی هستند که انقلاب سوم صنعتی را شکل می دهند و نانو فناوری می تواند به عنوان ادامه دانش کنونی در ابعاد نانو یا طرح‌ریزی دانش کنونی بر پایه‌های جدیدتر و امروزی‌تر باشد.
نویسنده در فصل اول کتاب، فناوری نانو یا نانوتکنولوژی را رشته‌ای از دانش کاربردی و فناوری بیان می‌کند که جستارهای گسترده ای را پوشش می‌دهد و موضوع اصلی آن نیز مهار ماده یا دستگاه‌ها در ابعاد کمتر از یک میکرومتر، به طور معمول حدود یک تا ۱۰۰ نانومتر است.
در فصل دوم رفتار مصرف کننده بر اساس مطالعه زمان، چرایی و چگونگی خرید یا عدم خرید یک محصول توسط افراد تعریف شده و  ارزیابی انتخاب‌ها، رفتار پس از خرید، رفتار خرید پیچیده، رفتار خریدی که به دنبال کاهش تنش پس از خرید است  و رفتار خریدی که به دنبال تنوع است در فصل سوم به عنوان فرایند خرید مطرح  شده است.
 فصل چهارم کتاب مصرف منزلت‌گرا و مصرف بی توجه به نقش را در نوع کالا و تاثیر آن بر فرایند خرید توضیح می‌دهد و در فصل پنجم کیفیت عملکرد و اعتماد پذیری را از ویژگی‌های عملکردی موثر بر خرید می‌داند.

در فصل ششم بسته بندی، کاربرد عمومی نانو ذرات و محصولات آرایشی  و در فصل هفتم تمایز بر مبنای تصویر ذهنی، هویت در مقایسه با تصویر ذهنی،علامت و نشانه‌ها، رسانه نوشتای و سمعی و بصری، فضای پیرامون ،رویدادها و وقایع از حالات تمایز محصولات جدید توضیح  داده شده است.
در فصل هشتم از کتاب نویسنده خصوصیات فردی نظیر سن و شغل ، شخصیت و تصور شخصیتی، نوگرایی و مصرف‌کننده نوجو ، منحصربه فردبودن، سطح هیجان بهینه ، تنوع طلبی، عوامل فرهنگی، معیارهای ذهنی و معیارهای عینی طبقه اجتماعی، زندگی مذهبی، عوامل جامعه‌شناسی، خانواده، روان شناختی و جنسیت را بر رفتار مصرف کننده موثر می‌داند.

نویسنده در فصل آخر کتاب به نانو فناوری و سلامت مصرف کننده و قوانین پرداخته و نوشته است: «گروهی از دانشمندان شمال اروپا، کنسرسیوم نانو غذایی را با هدف توسعه کاربردهای فناوری نانو در این صنعت و با تاکید بر مواد غذایی سالم و مطمئن تشکیل داده‌اند.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.