«مهدی فرقانی پور» به ایرنا گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی آینده نه تنها در سطح منطقه و استان مرکزی بلکه در سطح کشور باید برای اجرایی شدن قوانین موجود در زمینه پاسداشت محیط زیست و وضع قوانین جدید تلاش کنند.

وی اظهار داشت: در تولید و عرضه نایلکس و کیسه های پلاستیکی که حتی در کشورهای افریقایی نیز به صورت قاعده و قانون در آمده است، نیاز به تصویب قانونی جامع و کامل محسوس است تا بدین ترتیب یکی از سرمنشاء های آلودگی محیط زندگی را کنترل و مهار کنیم.

این فعال محیط زیست تاکید کرد: یکی از شاخص های نماینده این است که به محیط زیست آگاهی و اشراف داشته باشد و حفاظت از آن را دغدغه اصلی خود بداند زیرا حفظ محیط زیست از نظر انسانی، عقلی و شرعی رابطه مستقیمی با سلامت جسمی و روحی بشر دارد.

وی خواستار تعامل نمایندگان آینده مجلس با کارشناسان و سازمانهای مردم نهاد فعال در حوزه زیست محیطی و طرح نظر و خواست آنها در خانه ملت شد.

فرقانی پور اظهار داشت: خطرهای محیط زیستی از آغاز انقلاب صنعتی در غرب، بشریت را به چالش و نزاع کشاند و در این میان سهم کشورهای در حال توسعه از این تهدیدها بیشتر و جدی تراست.

وی مولفه های اصلی محیط زیست، را آب، هوا، خاک و تنوع زیستی برشمرد و افزود: نکته اصلی و قابل تامل این است که بدون مشارکت مردم، هر طرح و راهکاری برای حفظ محیط زیست ابتر و بی حاصل خواهد ماند.

نقد به برخی شیوه های تبلیغاتی و آسیب به محیط زیست

مدیرعامل سازمان مردم نهاد حافظان طبیعت ساوه و زرندیه نسبت به رفتارهای تبلیغاتی از سوی برخی نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم انتقاد کرد و گفت: برخی اقدامات به خصوص مصرف بی رویه و اسراف در کاغذ، بنر، سوخت و...نشانه بی توجهی و اهمال این نامزدها نسبت به اهمیت محیط زیست، حق الناس و توجه به سیما و منظر شهرها است.

فرقانی پور ادامه داد: با وجود فضای مجازی و رسانه های نوین که می تواند در تبلیغات نامزدها مورد استفاده قرار گیرد و از مصرف بی رویه کاغذ نیز جلوگیری کند، شایسته نیست که برخی نامزدها همچنان روش های 30 سال پیش را مورد استفاده قرار داده و به محیط زیست و سیما و منظر شهرها خدشه وارد و تصور کنند که با مفروش کردن در و دیوار می توانند به پیروزی برسند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این روزها به جز تعداد انگشت شماری از نامزدها که نگران و دلواپس تخریب محیط زیست هستند، از سایر نامزدها که تحصیلات و مدارج عالی دانشگاهی هم دارند، واکنشی در این رابطه دیده نمی شود.

وی با اشاره به احساس مسئولیت مردم ساوه و زرندیه در قبال طرح هایی چون واگذاری احتمالی زمین های کوهپایه به یک شرکت معدنی، طرح پسماندهای ویژه صنعتی در جاده یولاق، تجمیع پسماندهای زرندیه و انتقال آنها به مرکز دفن پسماند ساوه، انتقال صنایع آلاینده از پایتخت به ساوه و زرندیه و... از اینکه به گفته او نامزدهای این دوره از انتخابات چندان همدل و همراه با مردم در واکنش به این موارد زیست محیطی نیستند، گلایه کرد و خواستار اتخاذ موضع روشن از سوی آنها در قبال محیط زیست این شهرستان ها شد.

 246 هزار 293 رای دهنده در ساوه و زرندیه همزمان با سراسر کشور در روز جمعه دوم اسفند با حضور در شعب احذ رای، نماینده خود را در خانه ملت تعیین خواهند کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.