به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله آمره ای روز سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان مرکزی در اراک اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه تاکنون در استان با ۱۳۳ میلی‌متر بارش مواجه بودیم که نسبت به سال گذشته ۴۶ درصد و نسبت به دراز مدت با ۱۱ درصد کاهش روبرو بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به بارش‌های بهار امسال ۸۰ میلیون مترمکعب آب پشت سد کمال صالح جمع و ۲۲۱ میلیون متر مکعب نیز پشت سد ساوه ذخیره شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: امسال نصب ۲۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌ها توسط شرکت آب منطقه‌ای باید انجام می‌گرفت که تا پایان امسال نصب ۲۱۲ کنتور انجام می‌شود.

آمره ای بیان داشت: با توجه به پیش بینی‌ها احتمال وقوع سیلاب در بهار سال آینده وجود دارد و بنا بر تغییر اقلیم در استان ما نیز ممکن است اتفاق افتد. در این راستا لایروبی رودخانه‌ها از سیل امسال آغاز شده است و ۴۰ کیلومتر از رودخانه‌ها لایروبی شد.

وی افزود: برای لایروبی رودخانه کرهرود شهرستان اراک به طول ۷ کیلومتر از خروجی شهر اراک به سمت تالاب میقان اعتباری به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته و پیمانکار کار را آغاز کرده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: امسال برای مهندسی رودخانه مبلغ ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی، استان و خسارت سیل تخصیص داده شده که با توجه به قرار دادها در مجموع ۷۶ کیلومتر از رودخانه‌های استان لایروبی می‌شود و ۲۰۰ کیلومتر نیز تعیین بستر داریم.

وی عنوان کرد: بحث کیفی منابع آب در استان و کشور مغفول مانده است. ورود آلاینده‌ها به آب کیفیت را از حالت استاندارد خارج می‌سازد و در مورد آب شرب این موضوعی نگران کننده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: در برخورد با آلاینده‌هایی که وارد آب می‌شود، قانون گذار وظیفه را به محیط زیست واگذار کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.