احمدرضا لاهیجان زاده روز چهارشنبه در آئین افتتاح پاسگاه محیط بانی تالاب بیشه دالان بروجرد اظهارداشت: تالاب ها شاهکار خلقت خداوند هستند که متاسفانه این تالاب ها در کشور بدرستی حفاظت نشده اند در حالی که زنده نگه داشتن تالاب ها علاوه بر رونفق گردشگری و اقتصادی می توانند نقش موثری در مدیریت صحیح آب داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه قبل از سیل ۶۷ درصد تالاب ها خشکیده بود، بیان کرد: تالاب انزلی از پرآب ترین تالابهای منطقه در حال خشک شدن است و در دیگر مناطق کشور وضعیت به همین گونه است.
 لاهیجان زاده بیان کرد: در لرستان  ۳۰۰ هکتار تالاب وجود دارد که باید مورد محافظت قرار گیرند و چنانچه این تالابها حفظ شوند در آمد خوبی برای جوامع محلی در پی خواهد داشت.

معاون محیط زیست دریایی و تالابهای سازمان‌ محیط زیست کشور اضافه کرد: تالاب های مناطق کوهستانی لرستان ارزش اکوسیستمی بالایی دارند که حفاظت از این تالاب ها به رونق گردشگری کمک‌می کنند و باعث رونق اقتصادی می شود.
وی یادآور شد: ۳۰۰ هزار از اراضی لرستان مطالعه شده و نقشه آن تهیه شده است که برای ارتقا و در جلسه عالی محیط زیست، سهم این استان به بالاتر از ۱۰ درصد برسد. 

تالاب بیشه دالان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی بروجرد و در دشت سیلاخور واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.