«عزت‌اله آمره‌ای» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طرح انتقال آب از تصفیه‌خانه به اراک با عنوان رینگ شمالی شامل حدود ۹ و نیم کیلومتر خط انتقال لوله فولادی سایزهای یک هزار و ۲۰۰ و ۸۰۰ میلی متری، یک باب مخزن ذخیره ۱۰ هزار متر مکعبی بتنی و حوضچه‌های شیرآلات است.

وی اظهار داشت: پیش از این نیز ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح هزینه شده و این طرح اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت:  ۹۰۰ متر از طول خط طرح واقع حد فاصل ابتدای خیابان شمشیری تا میدان امام حسین (ع) باقی مانده که با همکاری مسوولان و مساعد بودن شرایط جوی انجام می‌شود.

آمره‌ای افزود: با اتمام عملیات اجرایی رینگ شمالی تمامی شهرک‌های  واقع در قسمت شمالی بلوار امام علی(ع)، پردیس، قائم، الجواد، آزادگان، بعثت، مشاور، الهیه، حافظیه و حمید از آب سالم و بهداشتی تصفیه خانه سدکمال صالح بهره‌مند خواهند شد.

وی اظهارداشت: اکنون ۵۰ درصد از آب آشامیدنی شهر اراک از تصفیه‌خانه سدکمال صالح و بقیه از چاه دریافت می‌شود و با طرح اختلاط با چاه‌های منطقه حدود ۷۰ درصد از مناطق مختلف شهری از این آب بهره‌مند می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی گفت: رینگ جنوبی شهر اراک نیز که در مجاورت کمربندی جنوبی ساخته می‌شود به طول حدود ۱۳ کیلومتر است که شیرآلات و بیش از نصف لوله‌های مسیر آن تهیه و در صورت تامین اعتبار، شرکت آمادگی اجرای آن در سال ۹۹ را دارد.

آمره‌ای افزود: کوی صنعتی، شهرک ولیعصر، کوی گردو، فاز یک و  فاز ۲ هپکو، شهرک شهید بهشتی، کوی اندیشیه به وسیله رینگ جنوبی آبرسانی می‌شود.

وی اظهار داشت:  با اجرای طرح رینگ‌های شمالی و جنوبی اراک ،  شهروندان این شهر  به طور کامل از آب سد کمال صالح بهره‌مند می‌شوند.

۵۹۱ هزار نفر در کلانشهر اراک زندگی می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.