«محمدتقی آبایی هزاوه» درحاشیه آیین افتتاح یکی از این طرح‌ها در گفت و گو با ایرنا افزود: سه طرح تعاونی مسکن شامل ۵۵۱ واحد می‌شود که مربوط به کارکنان آب‌منطقه‌ای، منابع طبیعی و  اساتید دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی  اعضای شرکت تعاونی مسکن آب منطقه‌ای این استان را ۷۲ نفر عنوان کردو اظهار داشت: ۱۰۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این طرح سرمایه‌گذاری شد که ۲۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال ن آن  تسهیلات بود.

آبایی‌هزاوه اضافه کرد: تعاونی مسکن ۹۸ واحدی منابع طبیعی استان مرکزی با ۹۶ عضو، زمینه اشتغال ۱۰۲ را فراهم کرده و سرمایه‌گذاری این طرح ۱۹۶ میلیارد ریال بوده است.

وی عنوان کرد: تعاونی مسکن ۳۸۱ واحدی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اراک نیز دارای ۳۸۱ نفر عضو است و زمینه ایجاد ۶۱۰ فرصت شغلی را فراهم کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری طرح تعاونی مسکن اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اراک یک‌هزار و ۴۴۸ میلیارد و ۷۵۹ میلیون ریال بوده است و تاکنون ۲۰۷ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال تسهیلات به این طرح پرداخت شده است.

آبایی هزاوه عنوان کرد: تعاونی تانکرداران خود راننده هوشیار شازند با ۸۲ نفر عضو از دیگر طرح‌ها است که در زمینه خدمات حمل و نقل بار فعالیت دارد و سرمایه‌گذاری این طرح ۲۴۶ میلیون ریال است.

وی گفت: تعاونی قارچ سفید توکا؛ دیگر طرح شهرستان شازند است که دارای هفت نفر عضو است و به همین تعداد فرصت شغلی ایجاد کرده و ظرفیت سالانه آن ۷۲ تن است و برای ایجاد این طرح ۵۲۵ میلیون ریال اعتبار سرمایه‌گذاری شده است.

۲ هزار و ۲۰۰ شرکت تعاونی در استان مرکزی وجود دارد که ۲۱ هزار نفر در آن‌ها مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.