«محمدتقی آبایی‌هزاوه» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هشت هزار و ۷۰۹ جوینده کار در سال جاری تقاضای خود را از طریق ۱۹ مرکز کاریابی فعال این استان به ثبت رسانده‌اند.

وی بیان کرد: مراکز کاریابی به جز شهرستان‌های تفرش، فراهان و کمیجان در سایر نقاط استان  فعال است  که کار ثبت نام جویندگان کار در این سه شهرستان طریق  ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود به طوری که  ۹۹ نفر از جویندگان کار این سه شهرستان در سال جاری تقاضای خود را به ثبت رسانده‌اند که ۵۰ نفر از آنها از طریق مراکز و شرکت‌های خصوصی به کار گرفته شده‌اند.

آبایی‌هزاوه با بیان اینکه بیشترین آمار مشغول به کار ثبت‌نام شدگان این مراکز با یکهزار و ۳۴۹ نفر مربوط به شهرستان ساوه است، اظهار داشت: همه تلاش‌ها برای افزایش رونق تولید و اشتغال در جامعه به کار گرفته شده و برای تحقق این مهم همه باید دست به دست هم دهند و از هیچ کوششی دریغ نکنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سال‌های سال است که اشتغال دنیا به سمت کارآفرینی و کارهای خرد و کوچک معطوف شده و در این راستا باید حمایت‌های جدی از کارآفرینان صورت گیرد.

آبایی هزاوه گفت: افزایش عزت نفس جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی امری ضروری است و به بحث مهارت آموزی در جامعه باید بیش از پیش توجه کرد.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.