این کتاب ۱۲۲ صفحه‌ای با شمارگان یک‌هزار نسخه از سوی انتشارات مهر کتیبه اراک به چاپ رسیده و روانه کتابفروشی‌ها شده است.

قیمت هر جلد از این کتاب برای علاقه‌مندان به کتابخوانی و مطالعه ۱۰ هزار تومان است.

موضوعات این کتاب در دو بخش مجزا ارایه شده که در گام اول پیرامون مقام مادر و پدر، همسر، فرزندان، و خویشان نزدیک مطالبی عنوان شده است و در ادامه در مورد مقوله چشم زخم، مقایسه ذهن پاک و ناپاک، افراد سمی، ویژگی‌های کاسب خوب و اینکه چرا زنان می‌خواهند کم‌سن‌تر باشند توضیحاتی عنوان شده است.

فصل دوم کتاب به مفاهیمی چون قرآن، خدا و انسان پرداخته و قانون سپاسگزاری را شرح داده است.

۳۰ قانون طلایی از احترام به خود، اعیاد و جشن‌ها، بهشت و جهنم، اندر وادی دانستنی‌ها نیز از دیگر عناوینی است که فصل دوم کتاب به آن‌ها پرداخته است.

در مقدمه این کتاب آمده است: دانستنی‌ای حکیمانه دستمایه‌ای است که انسان به سوی روشنایی و کمال هدایت شود چرا که ما زاده شده‌ایم تا از پرتوی نور الهی به عنوان روح در وجودمان بهترین نمایه را به تصویر بکشیم.

دنیا فانی و آخرت ابدی است و انسان فرهیخته به مسایل زودگذر مشغول نمی‌شود و می‌کوشد جوهر الهی پاک و مطهر جودش را بارور کند.

در مطلبی با عنوان مادر در فصل نخست کتاب نویسنده عنوان کرده که پس از خدا این مادر است که بخشودگی و مهر را به معنای تمام کلمه ادا می‌کند و باید قدر این نعمت را دانست و قدردان بود.

در این جستار نویسنده در خصوص جایگاه پدر عنوان کرده است: اگرچه نگفته‌اند بهشت زیرپای پدران اما همیشه حمایت، دلسوزی و عشقش چتری بر سرخانواده است و امید که فرزندان قدر ایثار و همدلی و زحماتی که پدر می‌کشد بدانند.

این نویسنده در بخش ویژگی‌های کاسب خوب ۲۲ موضوع را برای موفقیت در این شغل ملاک اصلی می‌داند که از جمله آن ادب و انصاف، احترام به مشتری، خوش رویی، پرهیز از کم‌فروشی، وجدان کاری، منطق‌گرایی و رضایت به سود عادلانه است.

در فصل دو کلیات معرفی کتاب وحی و اسامی قرآن، مزایای قرائت قرآ« و شناسنامه قرآن ارایه شده و احساس وجودی نویسنده از خالق و مناجاتی با عنوان ندای خدا مطرح شده است.

در موضوعی با عنوان انسان نویسنده کتاب در خصوص تولد انسان امروزی و سیر تکاملی از خلقت آدم تاکنون را بیان کرده و ویژگی‌های انسان امین و نورانی، شیوه‌های روزی انسان، ظرفیت مغز، اهمیت خودشناس و تکالیف رده های سنتی زیستی هر فرد را ارایه کرده است.

نویسنده در مبحثی با عنوان قانون سپاسگزاری کوشیده است اهمیت احترام به داشته‌ها و دیدگاه مثبت در تداوم خیر و نعمت را شرح دهد.

۳۰ قانون طلایی احترام به خود بخش دیگری از این کتاب است و در پی آن حکایاتی از بزرگان در این موضوعات ارایه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.