ملیحه یغمایی روز سه شنبه در نشست کارگروه های تخصصی ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: این در حالی است که بیشتر فعالیت های اقتصادی را در روستاها زنان انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به ثبت ۱۴۶ سازمان مردم نهاد در استان، افزود: زنان نیمی از این سمن ها را مدیریت می کنند و بیشتر فعالان سمن ها نیز از این قشر هستند.

یغمایی از راه اندازی چهار بازارچه دائمی در مسیر ورودی و خروجی استان خبر داد که در ایام الله دهه فجر توانمندی های بانوان استان در آنها ارائه می شود.

وی با اشاره به اجرای طرح تاب آوری و توان افزایی زنان در جوامع محلی و حاشیه شهر، خاطرنشان کرد: امروز زنان در کنار مردم در بخش های مختلف و حتی خانه ها در کارکرد اقتصادی خانواده مشارکت فعال دارند.

مسوول کار گروه زنان و خانواده ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر تقدیر از چند تن از بانوان برجسته استان، معرفی بانوان شاخص و کارآفرین، راه اندازی بازارچه محصولات تولیدی زنان و برگزاری همایش مادران و همسران شهدا را از مهم ترین برنامه های این دهه اعلام کرد.

مسوول کار گروه هیات مذهبی و تشکل های دینی نیز از اجرای ۷۰ عنوان برنامه با دو هزار و ۸۰۰ ریز برنامه در این دهه خبر داد که برگزاری همایش تجلیل از موذنان و اعزام ۲۶۰ مبلغ و مبلغان به مناطق مختلف استان و پویش ملی یک میلیون ختم قرآن از اهم این برنامه ها است.

حجت الاسلام بابامحمد ایزانلو افزود: همچنین در این ایام، الیاس عبدالله از نیجریه و محمدصادق شجاعی از هند به عنوان مبلغ خارجی در برنامه ها مشارکت دارند.

حمید قربانی جم مدیرکل صدا و سیمای خراسان شمالی نیز از تولید و پخش ۱۰ هزار دقیقه برنامه در حوزه رادیویی، تلویزیونی، خبر و فضای مجازی سخن گفت که هر روز در سیمای اترک استان به اجرا در می آیند.

جانشین کار گروه حوزه و روحانیت ستاد دهه فجر خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به طرح بیانیه گام دوم انقلاب توسط رهبری در این ایام کارگاه آموزشی مرتبط با این موضوع را در این دهه خواهیم داشت.

حجت الاسلام مهدی مهرپویان برگزاری همایش جهادی انقلابی، اعزام مبلغان به راهیان نور، همایش خانواده انقلابی ویژه روحانیون و اکران فیلم با موضوع انقلاب در حوزه ها و نشست های علمی ویژه ثمرات گفتمان مقاومت را از دیگر عناوین برنامه ها اعلام کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.