به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در آیینی که به همین مناسبت در مسجد الرضا (ع) گرگان برگزار شد؛ حجت الاسلام محسن طاهری طی سخنانی به فضائل و مناقب زهرای مرضیه (س) پرداخت و گفت: مقام ایشان به حدی بود که پروردگار عالم سوره و آیاتی از قرآن همچون سوره کوثر، سوره انسان، آیه تطهیر و آیه مودت در حق آن حضرت و همسر و فرزندانش نازل نمود.
وی اظهار داشت: وفق روایات مستند؛ دوستی و دشمنی با حضرت زهرا به منزله دوستی و دشمنی با پیامبر (ص) است و همچنین مطابق با روایتی از نبی مکرم اسلام آن حضرت سیدة‌ نساء‌ العالمین (بزرگ ‌بانوی زنان جهانیان) است.
به گزارش ایرنا مولودی خوانی در وصف ائمه اطهار (ع) و مادر گرامی آنها حضرت فاطمه زهرا (س) ام ابیها از دیگر برنامه های این مراسم بود.
همزمان با شب میلاد حضرت فاطمه (س) در سایر شهرهای استان گلستان نیز علاوه بر آذین بندی خیابان ها و پخش شیرینی بین شهروندان، جشن هایی در بقاع متبرکه، مساجد و حسینیه ها برگزار شد.
همچنین جمعی از زوج های جوان استان گلستان به مناسبت این میلاد فرخنده جشن عروسی برگزار و زندگی مشترک خود را آغاز کردند.
جشن های میلاد حضرت فاطمه زهرا س امروز هم در استان گلستان ادامه دارد.
حضرت فاطمه (س) در بیستم جمادی الثانی سال پنجم بعثت در مکه دیده به جهان گشود، پدر بزرگوار ایشان حضرت محمد بن عبدالله (ص) رسول گرامی اسلام خاتم پیامبران الهی و برترین مخلوق خداوند و مادر بزرگوارشان حضرت خدیجه (س) از زنان بزرگ و شریف قریش است.
نام مبارک آن حضرت، فاطمه است و زهرا، صدیقه، طاهره، مبارکه، بتول، راضیه، مرضیه از مشهورترین القاب و ام الحسین، ام الحسن، ام الائمه و ام ابیها از جمله کنیه های ایشان است.
2729/7333
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.