«نورعلی عباسپور» روز دوشنبه درنشست اصحاب رسانه استان مرکزی در اراک، افزود:  ایجاد هفت مرکز محلی آموزش خانواده امسال در استان‌ها پیش‌بینی شده بود که به ۱۰ مرکز در استان‌های آذربایجان شرقی، البرز، تهران، قم، قزوین، خراسان رضوی، کرمانشاه، فارس، شهرستان‌های تهران و مرکزی افزایش یافت.

وی اظهار داشت: والدین بیشترین نقش را به‌عنوان الگو عینی در تربیت فرزندان قبل از ورود مدرسه برعهده دارندو مهارت تربیتی نهاد خانواده اهمیت خاص دارد.

 مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: والدین در مراکز محلی آموزش خانواده آماده می‌شوند تا رفتار مناسبی را فرا بگیرند و بتوانند در فرایند تربیت نقش کیفی داشته باشند.

عباسپور افزود: ۳۷۰ مرکز مشاوره آموزش و پرورش در سراسر کشور با توجه به  انواع آسیب‌های اجتماعی خدمات ارایه می‌کنند که در این فرآیند خدمت، قوه قضاییه و بهزیستی با وزارت آموزش و پرورش همکاری دارند.

وی در ادامه اظهار داشت: شنیدن صدای والدین مهمترین مطالبه خانواده از مجموعه آموزش و پروش است که انجمن اولیا و مربیان بهترین مکان در تحقق آن است.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: خانواده‌ها معتقدند چندان نقش پررنگی در مدارس ندارند و خواهان ارتباط بیشتر با مربیان و مدارس فرزندان خود هستند.

عباسپور افزود: توجه به نقطه نظرات والدین در امور مدرسه موجب می‌شود مشارکت خانه و مدرسه در روند تربیت دانش‌آموز معنای عمیق‌تری پیدا کند و قانون نیز بر مشارکت مالی والدین با اختیار به مدیران با حفظ شرایطی تاکید کرده است.

وی اظهار داشت: نبود مشارکت والدین در بخش‌های مختلف مدرسه موجب می‌شود تا مدارس با مشکل مواجه شوند و در صورت بسنده کردن به امکانات موجود، کیفیت آموزشی کاهش می‌یابد.

مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال در ۲۰ درصد مدارس کشور اتاق گفت و گو اولیا و مربیان با هدف ارزش نهادن به جایگاه والدین در امور دانش آموزان راه‌اندازی شده است.

عباسپور افزود: سال گذشته در ۱۰ درصد مدارس کشور اتاق گفت و گو اولیا و مربیان دایر شده بود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش تاکید کرد: ارایه خدمات در سرویس مدارس به تنهایی با وزارت آموزش و پرورش نیست و مسوولیت اصلی و وظیفه ذاتی شهرداری و استانداری‌ها است.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲  هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.