" ندا علی‌نژاد" روز چهارشنبه در نشست کمیسون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه بر قاچاق کالا و ارز استان مرکزی افزود: تاکنون ۹۵ درصد از خسارت‌های وارد شده در بخش مسکن کشور به واسطه سیل در این مدت پرداخت شده است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات فعلی پرداخت نشدن بیمه‌های مهندسی و انرژی است که در این خصوص نیز کارگزاران باید مدارک مورد نیاز را به شرکت‌های بیمه‌ای تحویل دهند.

معاون مدیرکل اداره نظارت بر بیمه‌های غیرزندگی اضافه کرد: پرداخت خسارت سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار دارد و باید آب این منطقه فروکش کند تا بازدید کارشناسان از منطقه صورت گیرد.

استاندار مرکزی هم در این نشست گفت: تصمیم‌های خوبی با استان لرستان برای مقابله با قاچاق کالاهای شوتی (حمل قاچاق کالا با خودروهای سبک) اتخاذ شده که با نتایج خوبی همراه بوده است.

سید " علی آقازاده" افزود: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در تعزیزات این استان نسبت به مدت مشابه قبل ۲ برابر شده است.

وی بیان کرد: تردد و ترانزیت کالای قاچاق یک نگرانی در جامعه است که افزایش آن ضربه‌های سنگینی به اقتصاد کشور وارد می‌کند و  در بحث مبارزه با قاچاق کالا باید علمی‌تر و تخصصی‌تر وارد شد.

مدیرکل دادگستری استان مرکزی هم گفت: دستوالعمل‌های محرمانه وجهه قانونی ندارد و همه دستورالعمل‌ها باید شفاف و در معرض دید عموم قرار گیرد.

حجت‌الاسلام " قاسم عبداللهی" افزود: کالای قاچاق مشمول بیمه نیست و با افرادی که در این راستا فعالیت کنند، برخورد جدی صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: حضورنداشتن نمایندگان بیمه در محاکم قضایی یکی از مشکلات است که باید رفع شود و این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تعزیزات حکومتی استان مرکزی هم گفت: حجم پرونده‌های وارد شده به تعزیزات حکومتی در حیطه قاچاق کالا در سال جاری یکهزار و ۱۷ فقره بوده که نسبت به مشابه قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

" حمیدرضا القاصی‌مهر" افزود: ۹۹۷ پرونده‌ از ابتدای  سال جاری تاکنون با حدود یکهزار و ۶۰ میلیارد ریال جزای نقدی منجر به صدور رای شده است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.