این آیین با شکوه به درخواست مردم زادگاه امام خمینی(ره) توسط موکب «ساقی عطشان» خمین و هم‌زمان با آیین تشییع و خاکسپاری پیکر مطهر شهید سپهبد سلیمانی در کرمان برگزار شد.
مردم عزادار شهرستان خمین که از غم شهادت سردار سرافراز اسلام ، شهید سلیمانی اندوهگین بودند با مشت‌های گره کرده در محکومیت اقدام جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن فرمانده سپاه قدس و هم‌رزمانش شعار سردادند.
« مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «سپاه انقلابی پیرو حکم امام - ما همه آماده ایم انتقام انتقام»، «این همه لشکر آمده - به عشق رهبر آمده»، «مرگ بر منافق و فتنه گر»، «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد - ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد» «لبیک یا زینب»، «ما پیرو حاج قاسم دلاوریم»،  «ملت ما متحد و یک صدا - فریاد کند مرگ بر آمریکا »، «ترامپ بود فتنه‌گر جهانی - آدم کش معروف آمریکایی»، « ترامپ بود راهزن هوایی- آدمکش معروف آمریکایی»، «ننگ ابد بر دشمن قرآن -درود بر حاج قاسم قهرمان» از جمله شعارهای مردم خمین در اعلام انزجار از آمریکا بود.


مدیحه سرایی ۲ نفر از مداحان خمین در عزای شهادت سردار سلیمانی و همرزمانش از دیگر برنامه های این آیین بود و مردم این شهرستان با فریادهای « یا علی»، « لبیک یا زینب»، «یا حسین» حمایت خود از جبهه مقاومت را اعلام کردند.

فرماندار خمین در حاشیه این آیین در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سردار سلیمانی به ما آموخت که هر کس در مسیر اسلام و انقلاب حرکت کند در قلب مردم قدرشناس ایران اسلامی جای می‌گیرد .

« احمد طهرانی » افزود : تشییع جناز باشکوه و بی نظیر سردار سلیمانی در کشور عراق و تعدادی از شهرهای ایران نشان از عشق و علاقه مردم فهیم ایران به خادمین به اسلام و انقلاب دارد .

وی، شهادت سردار سلیمانی را در انسجام و اتحاد بیشتر در جهان اسلام علیه استکبار و استبداد تاثیرگذار دانست و گفت: سردار سلیمانی یک شخص نبود بلکه یک مکتب بود و دشمنان بدانند که اگر چه سردار سلیمانی بین ما حضور ندارد ولی راه و مکتب آن شهید گرانقدر که مکتب اسلام است همواره پایدار است.

طهرانی گفت: آیین سوگواری شهادت سردار سلیمانی روز پنجشنبه همزمان به هفتمین روز شهادت سردار سرافراز اسلام با حضور گسترده مردم و مسوولان در مصلی امام خمینی(ره) خمین برگزار می شود.

بامداد روز جمعه سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی مهندس از فرماندهان مقاومت پس از عمری مجاهدت در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسید.  
در پی این اقدام تروریستی حضرت ‌آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی سه روز عزای عمومی اعلام کردند.
مراسم بزرگداشت سردار شهید سپهبد سلیمانی در شهرهای مختلف کشور برگزار شده و مردم ایران اسلامی با شرکت بسیار گسترده در آیین تشییع آن شهید گرانقدر یاد و خاطره یک عمر مجاهدت او را گرامی داشتند.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.