« آرش بهاروند» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع بارندگی ۲۴ ساعت گذشته این استان در اراک به هفت و ۲ دهم میلیمتر، در ساوه به ۱۱ و ۲ دهم میلیمتر، در تفرش ۶ دهم میلیمتر، در خمین ۱۴ و یک دهم میلیمتر، در محلات یک و ۲ دهم میلیمتر، در شازند یک و ۲ دهم میلیمتر، در خنداب چهار میلیمتر، در کمیجان ۲ و سه دهم میلیمتر، در دلیجان ۲ و ۶ دهم میلیمتر، در آشتیان ۲ دهم میلیمتر، در غرق آباد ۱۷ و ۶ دهم میلیمتر، در مامونیه هشت و ۶ دهم میلیمتر و در بارانسنج فرمهین ۲ دهم میلیمتر به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه سامانه بارشی فعال در این استان از ساعات بعدازظهر به تدریج عبور می‌کند که این امر موجب کاهش ابر در استان مرکزی می‌شود، اظهار داشت: به دلیل رطوبت موجود در جو در مناطق مستعد پدیده مه در ساعات شب و صبح فردا (پنجشنبه) دور از انتظار نیست و دمای هوا نیز تا ۲۴ ساعت آینده سه تا ۶ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

وی گفت: به دلیل کاهش دمای هوا، افزایش پایداری جو و وارونگی دما ظرفیت انباشت آلاینده‌های جوی در اراک و سایر شهرهای صنعتی این استان تا روز یکشنبه هفته آتی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی افزود: خمین با بیشینه دمای ۶ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق آباد و تفرش با کمینه دمای هشت دهم درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین شهرهای این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

حدود ۹۵ میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.