«آرش بهاروند» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس در این مدت فعالیت این سامانه در نقاط سردتر استان به شکل برف و در نقاط گرمتر به شکل باران و برف پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: این سامانه بارشی از ظهر فردا (یکشنبه) به تدریج از مناطق جنوب استان مرکزی خارج و بارش‌ها قطع می‌شود و از فردا شب از مناطق مرکزی کشور عبور می‌کند.

مدیرکل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری پدیده بارشی در این استان وجود ندارد اما دمای هوا در این روزها بین پنج تا هفت درجه سانتیگراد سردتر می‌شود و با توجه به بارش‌های اخیر و پیش‌رو، در معابر و جاده‌های استان مرکزی یخبندان می‌شود.

بهاروند اظهار داشت: میزان بارش‌های استان مرکزی از زمان فعالیت این سامانه بارشی تاکنون در آشتیان به سه و هفت دهم میلیمتر، اراک ۱۲ و سه دهم میلیمتر، تفرش یک و ۶ دهم میلیمتر، خمین چهار و سه دهم میلیمتر، خنداب ۱۲ و ۲ دهم میلیمتر، دلیجان یک و هفت دهم میلیمتر، ساوه یک و یک دهم میلیمتر، شازند ۲۲ و نیم میلیمتر، غرق‌آباد هشت دهم میلیمتر، کمیجان ۹ و سه دهم میلیمتر، محلات ۲ و هشت دهم میلیمتر، فرمهین ۱۴ میلیمتر و زرندیه یک میلیمتر رسیده است.

وی گفت: ساوه با بیشینه دمای ۱۳ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و شازند با کمینه دمای نیم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۷۱ و ۶ دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه امسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.