«مصطفی آمره» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود:  اشتغال ایجاد شده مربوط به بهره‌برداری از ۶۰ واحد تولیدی جدید در شهرک‌های صنعتی استان مرکزی در سال جاری است.

وی ادامه داد: مجموع سرمایه‌گذاری در این ۶۰ واحد تولیدی بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است که از سوی بخش خصوصی تامین و در این واحدها سرمایه گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی اظهار داشت: ۱۹۰ قرارداد واگذاری زمین به میزان ۱۳۶ هکتار امسال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان هدفگذاری شد که تا کنون ۱۵۵ قرارداد منعقد و ۹۰ هکتار زمین به متقاضیان واگذار شده و این شرکت در تمامی شاخص‌ها پیش‌تر از برنامه‌های خود حرکت می‌کند.  

آمره بیان کرد: با وجود اینکه بیشترین واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی درنیمه دوم هر سال انجام می شود اما تا کنون شرایط استان بسیار مطلوب است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال از تمامی برنامه‌های خود جلوتر باشد.

وی گفت: تقویت و حمایت از صنایع کوچک به عنوان عامل توسعه صنعت کشور از خواسته‌های اصلی مقام معظم رهبری است و دولت تدبیر و امید نیز در دوره فعالیتش  به خصوص ۲ سال اخیر اقدامات موثری در این راستا انجام داده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی علمی‌تر بودن و چابک‌تر بودن را شاخصه اصلی صنایع کوچک نسبت به صنایع بزرگ عنوان کرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری در این بخش نیز بسیار کمتر از صنایع بزرگ است و با سرمایه‌ای اندک می توان یک واحد تولیدی را راه اندازی و برای حداقل ۱۰ نفر اشتغال ایجاد کرد.

آمره افزود: استقرار ۳۵ واحد مشاوره‌ای در ساختمان کسب و کار استان مرکزی در اراک و ارایه خدمات آموزشی در بخش‌های مختلف فنی، مدیریتی و مالی به صنایع کوچک، شناسایی ۱۳ نیاز فناورانه و تامین پنج نیاز، شناسایی ۱۵ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن و اضافه شدن هشت واحد صنعتی به جمع شرکت‌های دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌های شرکت شهرک‌های استان مرکزی در راستای تسهیل‌گری امور فعالان این عرصه است.

۳۰ هزار نیروی انسانی در ۲ هزار و ۹۶۴ واحد صنعتی در ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی نقاط مختلف استان فعالیت می‌کنند.

استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی کوچک و بزرگ دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.