محمدمهدی شهریاری روز چهارشنبه در هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی افزود افزود: پیش‌بینی می‌شود با تداوم این روند، تا پایان امسال این رقم به حدود ۲ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: میزان صادرات از این استان طی سال ۱۳۹۶ حدود ۴۶۰ میلیون دلار و در سال گذشته یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون دلار بود.

وی اظهار داشت: این آمار نشان می‌دهد که آذربایجان‌غربی مزیت‌های زیادی در راستای توسعه تجارت دارد و باید از این ظرفیت ها در راستای توسعه روزافزون استان استفاده کرد.

وی بر توسعه زیرساخت‌های جذب سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی برای واگذاری زمین آماده است و تاکنون در بخش واگذاری زمین به سرمایه‌گذار در رتبه دوم کشوری قرار داریم.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس پایش صورت گرفته توسط اتاق بازرگانی و تشکل‌های بخش خصوصی نیز این استان در بهار و تابستان امسال، رتبه نخست بهبود محیط فضای کسب و کار را کسب کرده است.

شهریاری با اشاره به اینکه در بخش نرخ بیکاری نیز ۴.۲ درصد کاهش را در استان شاهد بودیم، افزود: با این آمار نرخ بیکاری آذربایجان‌غربی امسال به ۸.۷ درصد رسیده است.

وی تاکید کرد: کاهش نرخ بیکاری و بهبود شاخص‌های کسب و کار بیانگر اهتمام دولت برای رونق تولید و شکوفایی اقتصادی است.

وی اضافه کرد: اتحاد خوبی بین مسوولان استانی وجود دارد که این امر می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر استان را فراهم کند.

به گزارش ایرنا در حال حاضر ۲۲ پایانه مرزی در کل کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم آنها در آذربایجان‌غربی قرار دارد.

آذربایجان‌غربی با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان دارای مرز مشترک است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.