امیر شهسوار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این واحدها از تولیدی‌های فعال در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی هستند که از خدمات مشاوره‌ای در بخش‌های کیفی، بهره‌وری، بازاریابی، مسائل بانکی، دانش‌بنیان و فناورانه بهره‌مند شده‌اند.

وی اعلام کرد: ۲۳ مشاور متخصص در کلینیک‌ صنعتی برج خدمات فناوری و کسب و کار شهرک فناوری ارومیه مستقر است تا مشاوره‌های لازم را به متقاضیان ارائه کنند.

وی اظهار داشت: کلینیک‌های صنعتی ویزیت واحدهای تولیدی دارای مشکل طرف قرارداد را برعهده دارند و با احصای مشکلات آنها و گرفتن مشاوره از متخصصان مربوطه در جهت رفع مشکلات آنها اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: پنج دپارتمان تخصصی در زمینه‌های عارضه‌یابی و بهره‌وری، سیستم‌های مدیریت و کیفیت، بازاریابی و برند، امور بیمه‌ای و بانکی و مالی، امور فناوری و دانش بنیان در کلینیک تخصصی صنعت این استان فعال شده و آماده ارائه خدمات به حوزه صنعت است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: خدمات توسعه کسب و کار مشمول حمایت در این طرح مسائلی از قبیل حقوقی، عارضه یابی، توسعه نظام مدیریت، تأمین مالی و سرمایه گذاری را شامل می‌شود.

شهسوار ادامه داد: بازاریابی، فناوری اطلاعات، توسعه محصول و فناوری، زیرساخت و تأمین مواد اولیه از دیگر خدمات قابل ارائه توسط این طرح به واحدهای تولیدی، صنعتی و به صورت مشاوره است.

وی اظهار داشت: ارتقای رقابت پذیری و توسعه فعالیت برای واحدهای تولیدی از اهداف اجرای این طرح است.

وی اضافه کرد: در عارضه یابی عمیق از واحدها، تیم‌های تخصصی مشکلات واحدهای تولیدی را دسته بندی می‌کنند و مشکلاتی که نیاز به پیگیری از طریق مسوولان بالادستی دارد، به آنها ارجاع می‌شود.

آذربایجان‌غربی از نظر صنعتی یکی از استان‌های کم برخوردار کشور به شمار می‌رود اما با اجرای قانون خروج از رکود تدوینی دولت تدبیر و امید، اقدامات خوبی در راستای بازگشت واحدهای تولیدی و صنعتی این استان به مدار تولید آغاز شده است.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از شهریور ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرد و بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی یک سازمان توسعه‌ای به شمار می‌رود.

۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی آذربایجان غربی در اختیار شهرک‌های صنعتی بوده و ۲ هزار و ۲۰ قرارداد واگذاری زمین صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان منعقد شده است.

در حال حاضر ۲۵ واحد از ۳۴ شهرک و ناحیه صنعتی استان در مساحت بیش از ۶۵۰ هکتاری فعال بوده و بنگاه‌های تولیدی در آنها مشغول تولید محصولات مختلف است؛ ۴۲۹ واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی آذربایجان غربی غیرفعال است.

از یکهزار و ۲۸۴ واحد به بهره برداری رسیده در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان ۸۵۵ واحد فعال است که بیشتر در زمینه صنایع غذایی و کانی‌های غیرفلزی فعالیت می‌کنند.

این واحدها در زمینی به مساحت ۴۴۸ هکتار به بهره برداری رسیده و برای راه اندازی آنها ۱۷ هزار و ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

۲۲ هزار و ۵۲۴ نفر در واحدهای فعال موجود در این شهرک‌ها و نواحی مشغول به کار هستند که این آمار نشان از جایگاه صنعت در آذربایجان‌غربی است.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.