«مرتضی انصاری‌فر» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲۰ نفر از این پزشکان طرح پایش‌سلامت اداره کل بنیادشهید و امورایثارگران استان مرکزی در اراک و بقیه در سایر نقاطاستان به خانواده معظم شهدا خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: والدین و همسران بالای ۶۰ سال شهدای استان می‌توانند از طرح پایش سلامت اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان استفاده کنند.

مدیرکل بنیادشهید و امور ایثارگران استان مرکزی بیان کرد: پزشکان طرح‌ پایش‌سلامت این اداره کل حداقل هرماه یک‌بار از والدین و همسران بالای ۶۰ سال شهدا سرکشی و معاینه  رایگان انجام می‌دهند اما، در صورتی که این قشر از جامعه نیاز بیشتری به پزشک داشته باشند در هر ساعت از شبانه روز که با پزشکان این طرح تماس بگیرند آنان در محل حاضر و  شرایط بیمار را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

انصاری‌فر اظهار داشت: باتوجه به اینکه والدین و همسران شهدا به سنین کهنسالی نزدیک می‌شوند و عمده مشکلات جسمی این قشر تخصصی است، اداره کل بنیادشهید و امورایثارگران استان مرکزی تلاش می‌کند پزشکان متخصص را جایگزین پزشکان عمومی در طرح پایش کند تا مشکلات جسمانی جامعه هدف این طرح در مدت زمان کمتری تشخیص و درمان شود.

وی در خصوص بیمه تکمیلی خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران استان مرکزی نیز گفت: قرارداد آن یکم آذرماه جاری در سطح ملی با بیمه‌ دی منعقد شده و از مجموع یک‌میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جامعه‌ هدف سازمان بنیاد شهید حدود ۴۰ هزار نفر در استان مرکزی زندگی می‌کنند که به‌ازای هر نفر ماهانه یک‌میلیون ۶۷۰ هزار ریال به حساب بیمه‌ دی واریز می‌شود.

مدیرکل بنیادشهید و امورایثارکران استان مرکزی افزود: بیمه‌های سلامت، خدمات‌درمانی و تامین اجتماعی برای پذیرش خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی سقف مشخص کرده‌ بودند و مدتی که از اول ماه می‌گذشت، بیمارستان‌ها به بهانه تمام شدن سقف بیمه‌ها از پذیرش این قشر امتناع می‌کردند، که با پیگیری‌های مسوولان استان این مشکل در بیمارستان‌های دولتی حل شده و در بیمارستان‌های خصوصی نیز به زودی حل می‌شود.

استان مرکزی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید، ۱۴ هزار و جانباز و حدود ۷۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.