«سید علی آقازاده» روز سه شنبه در حاشیه دیدار با اعضای شورای فرهنگی پیام آزادگان استان مرکزی افزود: قوانین و مصوبات بسیاری در راستای رسیدگی به امور ایثارگران، جانبازان، آزدگان و خانواده های معظم شهدا در برنامه ششم توسعه تدوین و ابلاغ شده که بخشی از آن عملیاتی نشده است.
وی ادامه داد: استانداری مرکزی با جدیت هر چه تمامتر نسبت به اجرایی شدن این قوانین در استان تلاش می کند و در صورت لزوم احقاق حقوق ایثارگان از بنیاد شهید و امور ایثاگران کشور نیز پیگیری می شود.
استاندار مرکزی بیان کرد: 2 درصد حق بیمه جانبازان بر اساس ماده 82 قانون تامین اجتماعی یکی از خواسته اصلی این قشر از جامعه است که در اسرع وقت از سوی استانداری پیگیری می شود.
وی اظهار داشت: حل مشکلات جامعه ایثاگری از برنامه های اصلی نظام اسلامی و همچنین دولت تدبیر و امید است که در سال های گذشته به میزان مقدورات اعتباری گام های مهمی انجام شده است.
آقازاده گفت: آزادگان اولین صادرکنندگان ارزش های انقلابی ملت ایران محسوب می شوند چرا که در زندان ها و ندامتگاه های رژیم بعثی بسیاری از نیروهای ارتش عراق از سوی آزادگان به آگاهی دست یافتند.
وی ادامه داد: آزادگان با ایمان راسخ خود در برابر فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا نهادند و در مقابل شکنجه های مزدوران بعثی، هراسی به دل راه ندادند.
استاندار مرکزی بیان کرد: نظام شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، حاصل فداکاری زنان و مردانی است که داشته های خود را برای رشد و بالندگی این نهال نوپا، ایثار کردند.
وی گفت: در سال های اول پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس گروهی شهد شیرین شهادت نوشیدند، گروهی مدال پر افتخار جانبازی را به گردن آویختند و بعضی در زندان ها و اردوگاه های رژیم بعثی با الگو گیری از کاروان اسیران عاشورا، آزادگی آفریدند و به الگویی بی بدیل برای صبر و استقامت تبدیل شدند.
معاون فرهنگی و آموزشی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست گفت: برگزاری همایش سراسری تجلیل از آزادگان، سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه، دعوت از آزادگان در برنامه زنده تلویزیونی، تبلیغات محیطی و گلباران قبور مطهر شهدا از مهمترین برنامه های این اداره کل به مناسبت 26 مرداد و سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.
«محمد گرجی» بیان کرد: ساختمان جدیدی برای استقرار انجمن ها و شوراهای مختلف جامعه ایثارگری استان مرکزی در نظر گرفته شده است.
مسئول شورای فرهنگی پیام آزادگان استان مرکزی نیز گفت: حمایت مسئولان فرهنگی استان در راستای انعکاس و نشر خاطرات آزادگان مهمترین خواسته این قشر است.
«حسین عبدی» افزود: آزادگان استان مرکزی به دلیل بالا رفتن سن با مشکلات جسمی بسیاری دست و پنج نرم می کنند و انتظار می رود مدیران مربوطه نسبت به ارائه خدمات ویژه بهداشتی و پزشکی به این قشر از جامعه اقدام کنند.
استان مرکزی 6 هزار و 200 شهید، 14 هزار جانباز و 743 آزاده سرافراز را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.