به گزارش ایرنا، علی اکبر کریمی عصر پنجشنبه در نشست با اعضای شوراهای اسلامی استان مرکزی در اراک، افزود: پارلمان های محلی بستر مناسبی است تا دولت اداره بخش مهمی از امور جامعه و خدمات رسانی را در مسیر چارچوب قانون به مردم واگذار کند ودر سرنوشت اجتماعی خود تاثیر گذار باشند.
وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باید با عملکرد مناسب و تعامل و همکاری با نهادهای اجرایی زمینه ایجاد همدلی و همزبانی بین مردم و مسئولان را فراهم کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شهرداری ها و شوراهای اسلامی به نسبت فعالیت های زیادی که انجام می دهند به جامعه معرفی نشده اند بنابراین باید با انجام فعالیت های فرهنگی مردم را با خدمات شهرداری ها و شوراهای اسلامی آشنا کرد.
وی افزود: یکی از مهمترین مسائلی که شورای استان می تواند در آن نقش آفرینی کنند، حوزه های مهم و چالش برانگیز همچون وضعیت آب و یا در بخش راهسازی به عنوان زیرساخت مهم ارتباطی و خدماتی است که ضمن ایجاد رفاه عمومی فعالیت شوراها و شهرداری را نیز به مردم نشان می دهد.
کریمی با اشاره به بررسی طرح درآمدهای پایدار شهرداری ها در خانه ملت بیان کرد: کمیسیون ویژه ای برای این طرح در نظر گرفته شده که به دلیل اهمیت این موضوع است و همچنین لایحه اداری و استخدامی کارکنان شهرداری ها نیز توسط کمیسیون اجتماعی مجلس در دست بررسی است.
وی تاکید کرد: وضعیت کارکنان شهرداری ها به عنوان نهاد عمومی غیردولتی نامشخص است و بخش عمده ای از این نیروها تحت عناوین مختلف شرکتی و قراردادی فعالیت می کنند که باید ساز و کار تبدیل وضعیت و ساماندهی اصولی این افراد اندیشیده شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلسی شورای اسلامی اظهار کرد: لایحه مدیریت متمرکز شهری بیش از یک دهه است که از سوی دولت در دست بررسی است که عملیاتی نشده و مجلس شورای اسلامی طرحی مفصل را تهیه کرده که با لایحه مورد بررسی در دولت همخوانی دارد و در صورت تصویب و اجرا تحول بزرگی را در مدیریت شهری کشور ایجاد می کند.
استان مرکزی یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت، 12 شهرستان، 30 شهر و 795 روستای دارای دهیاری دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.