آیت‌الله «قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی بخش پیوند مغز استخوان و مرکز تحقیقات بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک، افزود: هزینه‌های سرسام‌آور درمانی با تقویت امور پیشگیرانه قابل کنترل است و مسوولان این بخش باید الگوی پیشگیری‌محور را جایگزین درمان‌محور کنند.  

وی ادامه داد: الگوی تغذیه سالم و توجه به شاخص های امنیت غذایی نخستین گام در مسیر پیشگیری از انواع بیمارها است و مسئولان مربوطه باید در این امر خطیر برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: زیرساخت استاندارد و با کیفیت درمانی سرمایه‌ای کلیدی و باارزش است که از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در استان مرکزی و دیگر نقاط کشور ایجاد شده و آحاد جامعه باید قدردان این خدمات ارزنده باشند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک قطب درمانی سرطان در غرب کشور است و باید ضمن توجه به کادر ویژه این مرکز درمانی نسبت به توسعه و به‌روز رسانی تجهیزات آن نیز اقدام شود.

وی گفت: آمار مبتلایان به انواع سرطان در استان مرکزی نیازمند بررسی علمی است و عوامل موثر در این مسئله مهم باید مشخص و نسبت به مقابله با آن برنامه‌ریزی کرد.  

سرپرست مرکز آموزشی درمانی بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک نیز گفت: عملیات ساخت مرکز پیوند مغز استخوان و مرکز تحقیقات این مرکز درمانی در فضایی به مساحت یک‌هزار متر مربع آغاز شده و تکمیل این طرح نیز حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.  

دکتر «آذین احمری» افزود: خیران استان مرکزی و انجمن سرطان استان در ساخت و تکمیل مرحله دوم این طرح و راه اندازی مرحله سوم بیمارستان آیست‌الله خوانساری حمایت‌های چشمگیری داشتند و انتظار می‌رود در این طرح نیز مشارکت گسترده داشته باشند.

وی بیان کرد: بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک اکنون ۱۱۰ تخت درمانی دارد که با راه‌اندازی مرحله سوم این مرکز درمانی میزان قابل توجهی به ظرفیت این بیمارستان اضافه می‌شود.

۱۶ واحد بیمارستانی استان مرکزی با مدیریت دولتی، سه بیمارستان با راهبری حوزه مدیریت درمان تامین اجتماعی و سه بیمارستان نیز خصوصی در اراک و ساوه وجود دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.