مدیرکل امور عشایری استان سمنان از هر سیاه‌چادر عشایری در این استان به مثابه یک کارگاه تولیدی فعال یاد کرد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان خادم در دیدار با آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: سیاه‌چادرهای عشایری در این استان مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای جامعه عشایری در این استان خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از دام‌های سبک استان متعلق به عشایر این استان هستند.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان از عشایر به عنوان جامعه‌ای مولد یاد کرد و گفت: عشایر با آنکه بازیگران توانایی در صحنه تولید کشور هستند اما باری بر دوش دولت نداشته و بسیار کم توقع اما پربازده و مولد هستند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ ما خدمت به خلق را نوعی عبادت می‌دانند خاطرنشان کرد: از همکاران خود در اداره کل امور عشایری و خصوصا روسای واحدهای شهرستانی که امور اجرایی و عملیاتی را بر عهده دارند خواسته‌ام که درب دفترشان باید به روی عشایر باز باشد.

خادم بر لزوم خدمت‌رسانی یکسان به همه جامعه عشایری تاکید و تصریح کرد: خانواده های شهدا، جانبازان و آزادگان شایسته نگاه خاص و ویژه هستند و بر دیدار و سرکشی از آنه در مناسبت‌های مختلف تاکید داریم.

 مدیرکل امور عشایری استان سمنان از توجه ویژه دولت به جامعه عشایری خبر داد و گفت: خوشبختانه دولت چه در حوزه روستایی و چه در بخش عشایری تسهیلات ارزان‌قیمتی در قالب طرح اشتغال روستاییان و عشایر اعطا می‌کند.

آیت الله شاهچراغی در این دیدار، امتیازات و افتخارات عشایر را زیاد برشمرد و گفت: عشایر چون در همه صحنه‌های مختلف حضور جدی در دفاع از انقلاب داشته اند، عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی و در حماسه دفاع مقدس با بذل جان و مال خود به دفاع از کشور پرداختند و اینک نیز به ندای رهبری معظم انقلاب لبیک گفته و خالصانه و صادقانه در زمینه رونق تولید تلاش می‌کنند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه سخاوتمندی و مهمان نوازی از خصوصیات بارز عشایر است به اعتقادات عمیق مذهبی ر بین این قشر اشاره کرد و گفت: عشایری به دفتر مراجعه می‌کنند و با آنکه زکات واجب به گوسفندان آنها تعلق نمی‌گیرد اما سخاوتمندانه به پرداختن زکات اهتمام دارند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه شرط تعلق زکات به گوسفند آن است که تمام سال از علف بیایان استفاده کنند و در مورد برخی از این عشایر صدق نمی‌کند اما این عشایر زکات خود را می‌دهند.

وی ادامه داد: امسال که وضعیت صحرا و مراتع خوب است باید شکرگذار بود، عشایر هم باید شاکر باشند و از سایرین و مستمندان دستگیری داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه شما به کسانی خدمت می کنید که خود به نظام خدمت می‌کنند افزود: قطعاً کسانی که تا این حد به نظام خدمت می‌کنند ، مطالباتی هم دارند، هرچند ممکن است از روی سخاوت آن‌را بروز ندهند لذا این وظیفه شماست که با خدماتی که ارایه می‌دهید رضایت آنها را جلب کنید.

 وی با تقدیر از اداره کل امور عشایری استان گفت: همه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم در مجلس هم وظیفه دارند با شما در راستای خدمت‌رسانی به عشایر تعامل و همکاری داشته باشند .


Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.