حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید «محمدهادی نصرالله» در قم افزود: امام راحل ۳۰ سال پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در نخستین اطلاعیه خود، سخن از نصرت الهی به میان آورد و با شجاعت در برابر رژیم طاغوتی ایستاد، زیرا ایشان باور عمیقی به نصرت و یاری پروردگار داشتند.

وی با بیان اینکه امروز یمنی ها در اوج ایمان و اعتقاد به نصرت الهی، از هشت سال دفاع مقدس ما جلوترند، تصریح کرد: امروز قدرت سعودی ها از صدام بالاتر است و در جنگ تحمیلی قدرت ایران از یمنی ها بالاتر بوده و این نشان می دهد که برخی با بی اعتقادی به نصرت الهی، جام زهر را به حضرت امام(ره) نوشاندند و تاریخ هرگز رنج ایشان را فراموش نخواهد کرد.

پناهیان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب وعده شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان را به سال و ماه داده بودند، اظهار داشت: ایشان امروز وعده نصرت الهی و پیروزی بر دشمنان و مستکبران را می دهند، اما متأسفانه برخی مسئولان باور ندارند.

وی با بیان اینکه کسی که با خواری پای میز مذاکره با دشمنان بنشیند، به نصرت الهی ایمان ندارد، تصریح کرد: در حالی که رهبر معظم انقلاب وعده بیداری مردم در اروپا و شکستن استخوان های تمدن غرب را داده اند، چرا دیپلماسی ما در مجامع بین المللی نسبت به مظلومیت و کتک خوردن مردم در فرانسه سخن نمی‌گوید.

استاد حوزه و دانشگاه دومین رمز پیروزی جبهه مقاومت را ولایتمداری آنها عنوان کرد و افزود: نباید از کنار عبارت «منویات رهبری» به راحتی عبور کنیم و امروز حوزههای علمیه باید این حقیقت را که نصرت و پیروزی در گرو پذیرش و اتکاء به ولایت است، در جامعه تبیین کنند.

وی سکوت خفت بار جبهه استکبار در برابر سقوط پهپاد آمریکایی، توقیف نفتکش انگلیسی و شکست سعودی ها را مورد توجه قرار داد و گفت: همه این پیروزیها نصرت و یاری پروردگار است و کسی که امروز این نشانه های واضح را در سربلندی جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی نمی بیند، پست ترین افراد است و ایمان ندارد.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه هنر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه رفیع و ارزشمند جهاد و شهادت در نزد پروردگار متعال، خاطرنشان کرد: صداقت در عهد و پیمان بندگی با خداوند، یعنی منتظر بودن برای شهادت و مردم هم این صداقت را درک کرده و در برابر آن تواضع می کنند.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید شهیدان بر اطاعت از ولی فقیه در وصیت نامه های نورانی ایشان را از عوامل مهم تداوم انقلاب اسلامی بر محور ولایت فقیه دانست و گفت: مردم کشورمان در هشت سال دفاع مقدس به اصل ولایت فقیه به عنوان اصل و اساس انقلاب اسلامی کاملا معرفت پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امروز شهادت طلبی جوانان مقاومت در سرتاسر جهان ولوله ایجاد کرده است، اظهار داشت: امروز باید از شهیدان و خانواده های معظم شهدای مقاومت در کشورهای اسلامی به خوبی قدردانی شود و بدون تردید مردم این صداقت شهدا را می بینند و می فهمند.

پناهیان در پایان تصریح کرد: آنچه امروز ما از مسئولان انتظار داریم صداقت است، زیرا کسی که امروز در نظام اسلامی در عهد و پیمان بندگی صداقت نداشته باشد، از جامعه طرد خواهد شد.

مراسم گرامیداشت شهید «محمدهادی نصرالله» فرزند ارشد دبیرکل حزب الله لبنان با حضور خانواده این شهید و جمعی از علما و فضلای حوزه های علمیه و اقشار مختلف مردم در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم برگزار شد.

شهید محمدهادی نصرالله در روز ۲۲ شهریورماه ۱۳۷۶ مطابق با سپتامبر سال ۱۹۹۷ میلادی، در حمله به مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در قله موسوم به «جبل الرفیع» در جنوب لبنان به شهادت رسید.

۸۱۴۶/ ۶۱۳۳/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.